KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Knarrenantrieb

Swedish translation: spärrhandtag


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Knarrenantrieb
Swedish translation:spärrhandtag
Entered by: Eva Palm

13:09 Aug 25, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / tools
German term or phrase: Knarrenantrieb
Manual till momentnyckel.

Knarrenantrieb mit Durchsteck-/Umschalt- und Umsteckvierkant.
Eva Palm
spärrhandtag
Explanation:
..eller "spärrfunktion". Fungerar som en ett frihjul eller en envägskoppling.
Det finns även momentnycklar som avger ett hörbart snäpp när rätt åtdragningsmoment uppnåtts.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spärrhandtag
Klas Törnquist
4(momentnyckel av ) klicktyp
Sven Petersson


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
spärrhandtag


Explanation:
..eller "spärrfunktion". Fungerar som en ett frihjul eller en envägskoppling.
Det finns även momentnycklar som avger ett hörbart snäpp när rätt åtdragningsmoment uppnåtts.


    Biltema
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 146
Grading comment
Tack!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(momentnyckel av ) klicktyp


Explanation:
See reference!


    Reference: http://www.wareco.se/katalog/productinfo.asp?AvsID=1&KapID=1...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 228