KudoZ home » Arabic to Polish » Poetry & Literature

moquette

Polish translation: moket


13:29 Jul 6, 2007
Arabic to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Arabic term or phrase: moquette
Angielka opisuje swoje życie w Egipcie i mówi, że tylko bogatych było stać na dywany, nazywane przez miejscowych "moquette" [only rich people afforded carpets, moquette, as they called it].

Moquette występuje w słowniku angielsko-polskim:
KFD: tkanina pluszowa (stosowana zwł. do wyrobu dywanów i w tapicerce)
Ox-PWN: tkanina f pluszowa (używana jako wykładzina podłogowa oraz w tapicerstwie)

Tak więc coś mi tu nie gra. Z tego co się zorientowałam, to słowo weszło do angielskiego nie z arabskiego, tylko z francuskiego. A może ona prostu stosuje angielski termin? Tylko w takim razie dlaczego jest on w książce zapisany kursywą, tak jak inne występujące w niej słowa arabskie?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, co z tym fantem zrobić...
Joanna Borowska
Poland
Polish translation:moket
Explanation:
موكيت
moket

To po arabsku wykładzina (dywanowa). Wiem z praktyki, bo kiedyś kupowałem takową będąc w Jemenie. Słowo weszło do arabskiego z francuskiego.

Możesz napisać w transkrypcji (fonetycznej) "moket", albo zostawić zapis francuski "moquette".
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
Adam był pierwszy. Dzięki! Znaczy się, szukran :o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dywan , wykładzina
esperantiste
5moket
Adam Zakrzewski


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
moket


Explanation:
موكيت
moket

To po arabsku wykładzina (dywanowa). Wiem z praktyki, bo kiedyś kupowałem takową będąc w Jemenie. Słowo weszło do arabskiego z francuskiego.

Możesz napisać w transkrypcji (fonetycznej) "moket", albo zostawić zapis francuski "moquette".

Adam Zakrzewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Adam był pierwszy. Dzięki! Znaczy się, szukran :o)

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dywan , wykładzina


Explanation:
to słowo weszło z języka francuskiego i oznacza dywan lub wykładzina po arabsku : موكيت moket , سجـاد sażżad

esperantiste
Works in field
Native speaker of: Native in ArabicArabic