KudoZ home » Dutch to Swedish » Other

marcotteren

Swedish translation: Avläggning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:marcotteren
Swedish translation:Avläggning
Entered by: Cecilia Janhammar

13:20 Jan 20, 2004
Dutch to Swedish translations [PRO]
/ Botani
Dutch term or phrase: marcotteren
Botanisk ordlista. Fortplantning. Har order översatt till engelska" marcot" vet inte om detta är korrekt.
Lars Bolander
Germany
Avläggning
Explanation:
Jag skulle nog följa en mer fackmässig översättning.
Hittade en tydlig översättning på Eurodicautom.
Selected response from:

Cecilia Janhammar
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5AvläggningCecilia Janhammar
4sätta sticklingarasptech


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sätta sticklingar


Explanation:
Franska "marcotte" = stickling

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Avläggning


Explanation:
Jag skulle nog följa en mer fackmässig översättning.
Hittade en tydlig översättning på Eurodicautom.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Cecilia Janhammar
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 18
Grading comment
Tack för hjälpen