KudoZ home » English to Hungarian » Mathematics & Statistics

measurement sphere

Hungarian translation: mérőgömb


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:measurement sphere
Hungarian translation:mérőgömb
Entered by: HalmoforBT

14:23 Jun 24, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: measurement sphere
3D alakzatok térfogatának mérésére szolgáló sokszög-lapokból álló test.
novist
mérőgömb/mérő gömbidom
Explanation:
Felteszem, hogy szabályos téridomról van szó, azaz azonos síkidomok (sokszögek) határolják.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mérőgömb/mérő gömbidomHalmoforBT
3talán
Csaba Ban


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mérőgömb/mérő gömbidom


Explanation:
Felteszem, hogy szabályos téridomról van szó, azaz azonos síkidomok (sokszögek) határolják.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: Nekem a "gombidom" szo rettenetesen teccik.. :)
10 hrs
  -> köszönöm

agree  Andras Szekany: ráadásul, a gömbidom (elég) jó is (ábrázoló geometria)
12 hrs
  -> köszönöm

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
talán


Explanation:
A keresett kifejezést leginkább mobiltelefonok antennáinak vételi távolságának mérésével kapcsolatban találtam meg, pl.:
http://www.hut.fi/Units/Radio/research/RAMS.html

Amit viszont te kérdezel, talán "körülírható poliéder" lehet. Egy konvex görbe felülettel határolt test térfogata becsülhető meg a test "köré írható", vagyis a görbe felületet kívülről érintő sík sokszögekből álló poliéder (szó szerint: "sok oldal") térfogatából.
Igazából az ilyen térfogatokat a legjobban a körülírható és a beírható poliéderek térfogatának átlagaként lehet jobban megközelíteni. Minél több lapból áll a poliéder, annál pontosabb a becslés.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 6