KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Neoadjuvant or adjuvant

Polish translation: neoadjuwantowa lub adjuwantowa


08:05 Sep 7, 2006
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Neoadjuvant or adjuvant
Neoadjuvant or adjuvant chemotherapy for lung cancer
kgas
Poland
Polish translation:neoadjuwantowa lub adjuwantowa
Explanation:
IMO
Selected response from:

Scherzando
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2neoadjuwantowa lub adjuwantowa
Scherzando
4adjuwantowa lub uzupelniajacaBarbara S


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
neoadjuvant or adjuvant
neoadjuwantowa lub adjuwantowa


Explanation:
IMO

Scherzando
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Niezgoda
1 hr
  -> dziękuję

agree  Ossetta: www.biust.pl/rak_piersi/pojecia_onkologiczne.htm
5 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
neoadjuvant or adjuvant
adjuwantowa lub uzupelniajaca


Explanation:
Leczenie chirurgiczne bywa uzupełniane tzw. terapią adjuwantową. Polega ona na uzupełniającej radioterapii i chemioterapii. Dotyczy ona zwłaszcza tych przypadków, w których stopień zaawansowania guza pierwotnego był na tyle duży, że istnieje poważne ryzyko obecności dotąd nieujawnionych mikroprzerzutów w węzłach chłonnych lub narządach odległych.




    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rak_(nowotw%C3%B3r_z%C5%82o%C5%...
Barbara S
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6