KudoZ home » French to Romanian » Other

bande grasse

Romanian translation: bandă grasă


13:52 Aug 15, 2006
French to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / tuyaux
French term or phrase: bande grasse
Bande grasse
Venera Iacob
Romanian translation:bandă grasă
Explanation:
imaginea şi echivalentul în germană (Fett-Band) aici:

http://www.gyso.ch/g3.cfm/s_page/50770/s_level/10690/mItem/2...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-08-16 15:40:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nici eu nu cred că era chiar aşa de simplu şi nu sunt sigură că am oferit un echivalent bun (am notat siguranţa cu 3).

Mi s-a părut că banda respectivă este mai curând grasă (unsuroasă) decât groasă (sunt acolo altele şi mai groase).

Sincer, cred că Veneroasa s-a grăbit cu punctarea răspunsului şi sunt de acord să renunţ la puncte dacă ea va dori să aleagă un alt răspuns (mai potrivit).

Am vrut să ajut puţin dar mai mult am încurcat (desigur, acesta nu este nici domeniul meu :))

--------------------------------------------------
Note added at 3 days22 hrs (2006-08-19 12:02:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cred că am găsit răspunsul.

Pe situl de mai sus, ”bande grasse” are următoarea explicaţie:
Bande anticorrosion (épaisseur env. 1,0 mm) à base de ***pétrolatum modifié*** avec support en tissu de coton.

Petrolatum = vaselină

Petroleum jelly or petrolatum ...
Vaseline is a well-known brand of petroleum jelly ...
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/petrolatum

Acest produs inlocuieste cele trei etape ale metodei conventionale:
• materiale de umplutura
• banda petrolatum
• banda de protectie
Materialul petrolatum modificat, care este introdus in stratul auto-sudant impiedica ruginirea.

http://www.basarab-group.ro/nitto_57goc.htm




27Poziţia cuprinde atât vaselină brută (denumită uneori petrolatum) cât şi vaselina decolorată sau purificată. Poziţia cuprinde şi vaselina obţinută pe cale ...
80.96.3.68:10080/taric/web/text/SECTIUNEA%20V/Capitolul%2027/2712.htm - 42k - În Cache - Pagini similare

În concluzie, aş spune că este într-adevăr o bandă grasă. Poate o denumire mai potrivită ar fi ”bandă anticorozivă pe bază de petrolatum modificat” sau pur şi simplu ”bandă petrolatum modificat”.
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Multumesc. Chiar asa simplu era? :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bandă de protecţie anticorozivă de grosimea XBianca Fogarasi
3bandă grasă
Lucica Abil


Discussion entries: 20





  

Answers


1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bandă de protecţie anticorozivă de grosimea X


Explanation:
http://www.altarom.ro/alta/sisteme.html
http://www.toolstrade.ro/tools/izolatii/

Sau "bandă de protecţie împotriva coroziunii de grosimea X"
http://66.249.93.104/search?q=cache:gcJHN7Ousv8J:www.obo-bet...

Sau "bandă groasă de protecţie"
http://www.1001case.ro/Cum_sa-ti_comanzi_mobila_din_PAL__a47...

"Cea mai simpla si ieftina este banda melaminata aplicata la cald, cu pistolul de aer cald sau cu fierul de calcat. Aceasta solutie este preferata producatorilor de mobila, dar si cea mai proasta posibila. Dupa racire, banda devine extrem de casabila.

Se ciobeste imediat, se decojeste si nu rezista aproape la nici o mutare a mobilei. Daca se uda, nu asigura nici o protectie, PAL-ul se umfla si se deformeaza. ***Cere-i executantului sa uziteze cant ABS! Este o banda groasa din material plastic robust care se aplica cu o masina speciala.***

Exista o multitudine de profile si dimensiuni de cant ABS, de la cele plate de 2 milimetri, la cele semirotunde. Un astfel de cant, practic, nu are moarte. Poti sa muti mobila, sa o trantesti pe ciment, sa o incarci cu super greutate. Este unul dintre trucurile care dau rezistenta si fiabilitate mobilei din PAL."

Bianca Fogarasi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bandă grasă


Explanation:
imaginea şi echivalentul în germană (Fett-Band) aici:

http://www.gyso.ch/g3.cfm/s_page/50770/s_level/10690/mItem/2...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-08-16 15:40:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nici eu nu cred că era chiar aşa de simplu şi nu sunt sigură că am oferit un echivalent bun (am notat siguranţa cu 3).

Mi s-a părut că banda respectivă este mai curând grasă (unsuroasă) decât groasă (sunt acolo altele şi mai groase).

Sincer, cred că Veneroasa s-a grăbit cu punctarea răspunsului şi sunt de acord să renunţ la puncte dacă ea va dori să aleagă un alt răspuns (mai potrivit).

Am vrut să ajut puţin dar mai mult am încurcat (desigur, acesta nu este nici domeniul meu :))

--------------------------------------------------
Note added at 3 days22 hrs (2006-08-19 12:02:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cred că am găsit răspunsul.

Pe situl de mai sus, ”bande grasse” are următoarea explicaţie:
Bande anticorrosion (épaisseur env. 1,0 mm) à base de ***pétrolatum modifié*** avec support en tissu de coton.

Petrolatum = vaselină

Petroleum jelly or petrolatum ...
Vaseline is a well-known brand of petroleum jelly ...
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/petrolatum

Acest produs inlocuieste cele trei etape ale metodei conventionale:
• materiale de umplutura
• banda petrolatum
• banda de protectie
Materialul petrolatum modificat, care este introdus in stratul auto-sudant impiedica ruginirea.

http://www.basarab-group.ro/nitto_57goc.htm




27Poziţia cuprinde atât vaselină brută (denumită uneori petrolatum) cât şi vaselina decolorată sau purificată. Poziţia cuprinde şi vaselina obţinută pe cale ...
80.96.3.68:10080/taric/web/text/SECTIUNEA%20V/Capitolul%2027/2712.htm - 42k - În Cache - Pagini similare

În concluzie, aş spune că este într-adevăr o bandă grasă. Poate o denumire mai potrivită ar fi ”bandă anticorozivă pe bază de petrolatum modificat” sau pur şi simplu ”bandă petrolatum modificat”.

Lucica Abil
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc. Chiar asa simplu era? :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bianca Fogarasi: dacă tot e să optăm pt. o traducere cuvânt cu cuvânt, mai degrabă "bandă groasă"
3 hrs
  -> Nu ştiu ce să spun, sincer. Vezi nota pe care am adăugat-o la răspunsul meu.