KudoZ home » German to Dutch » Law/Patents

Umwelthaftungsgesetz

Dutch translation: wet op/over milieuaansprakelijkheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Umwelthaftungsgesetz
Dutch translation:wet op/over milieuaansprakelijkheid
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:30 Mar 22, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / verzekering,milieuwetgeving
German term or phrase: Umwelthaftungsgesetz
Aansprakelijkheid ivm schade aan het milieu, bijv. door loodsing gevaarlijke stoffen.

Milieu-aansprakelijkheidswet??? of zoiets. Hoe is de officiele Nederlandse term??
Christine Witmer
Netherlands
wet op/over milieuaansprakelijkheid
Explanation:
Bij uitbreiding 'wet milieubeheer'

http://www.milieutotaal.nl/html/wm-i.htm

Ref.:
... procent minder broeikasgas; Wet milieubeheer heeft toekomst ... kan milieubesef op bedrijventerreinen
bevorderen ... 2: Actualiteiten milieuaansprakelijkheid: de eerste ...

www.milieudefensie.nl/linme/pages/aanw9805.htm

... 12 september 2000 wet- & regelgeving. EU wil milieuaansprakelijkheid met terugwerkende
kracht. De Europese richtlijn over milieuaansprakelijkheid, die ergens in ...

www.afval.noordhoek.nl/archief/0010/eu_wil_milieuaansprakel...
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Umwelthaftungsgesetz
Michael Eulenhaupt
4wet op/over milieuaansprakelijkheid
Evert DELOOF-SYS
4aansprakelijkheid in het raam van de milieuwetSerge L
4milieuwetLinda Ferwerda


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
milieuwet


Explanation:
Volgens mij heet dit in Nederland gewoon milieuwet.


Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 151

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aansprakelijkheid in het raam van de milieuwet


Explanation:
net als in België wordt deze wet in Nederland gewoon "milieuwet" genoemd, als de "Haftung" echt erbij wil kun je het omschrijven zoals hierboven.

Op de link staat nog wat meer info over de Nl. milieuwet.

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.vu.nl/arbo-en-milieu/wet/fb_milieuwet.html
Serge L
PRO pts in pair: 265

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wet op/over milieuaansprakelijkheid


Explanation:
Bij uitbreiding 'wet milieubeheer'

http://www.milieutotaal.nl/html/wm-i.htm

Ref.:
... procent minder broeikasgas; Wet milieubeheer heeft toekomst ... kan milieubesef op bedrijventerreinen
bevorderen ... 2: Actualiteiten milieuaansprakelijkheid: de eerste ...

www.milieudefensie.nl/linme/pages/aanw9805.htm

... 12 september 2000 wet- & regelgeving. EU wil milieuaansprakelijkheid met terugwerkende
kracht. De Europese richtlijn over milieuaansprakelijkheid, die ergens in ...

www.afval.noordhoek.nl/archief/0010/eu_wil_milieuaansprakel...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Umwelthaftungsgesetz


Explanation:
Wet aansprakelijkheid schade aan het milieu


Michael Eulenhaupt
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 90