KudoZ home » Polish to German » Accounting

opcje zamienne na akcje

German translation: Aktienoptionen


07:18 Mar 12, 2008
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: opcje zamienne na akcje
po prostu aktienoption?

Dziękuję
Amela
German translation:Aktienoptionen
Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o emisję opcji dla pracowników spółki.
Przy założeniu, że opcje zamienne na akcje to nic innego jak opcje na akcje.
http://www.fonds-wissen.de/aktienoption.html
http://www.wig.pl/opcje_na_akcje_-_podstawowe_pojecia,2,4,,,...
Selected response from:

Dariusz Prasalski
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2AktienoptionenDariusz Prasalski
3Wandeloptionen in Aktienrjz
2Wechseloption
Wolfgang Jörissen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Wechseloption


Explanation:
Brak więcej kontekstu, ale mogłoby być to? Patrz http://www.aktien-depot.de/realoption/aktien-depot-boerse-re... punkt 7.

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Aktienoptionen


Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o emisję opcji dla pracowników spółki.
Przy założeniu, że opcje zamienne na akcje to nic innego jak opcje na akcje.
http://www.fonds-wissen.de/aktienoption.html
http://www.wig.pl/opcje_na_akcje_-_podstawowe_pojecia,2,4,,,...

Dariusz Prasalski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Urszula Kołodziej
4 hrs
  -> Dzięki

agree  Tamod
6 hrs
  -> Dzięki

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wandeloptionen in Aktien


Explanation:
w zależności od konkretnej konstukcji prawnej:

Bezugsoptionen auf Aktien = Optionsanleihe
Wandeloptionen = Wandelanleihe

--------------------------------------------------
Note added at 3 dni  4 godz. (2008-03-15 11:49:08 GMT)
--------------------------------------------------

"Die Schuldverschreibung kann auch mit Bezugsoptionen auf Aktien (sog. Optionsanleihe) oder mit Wandeloptionen (sog. Wandelanleihe) in Aktien ausgestaltet werden".

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dariusz Prasalski: Opcja może być wbudowana w obligację, nie jest tym samym, co papier wartościowy, a więc Wandeloption nie jest Wandelanleihe//Ten pierwszy fragment zdecydowanie potwierdza moją uwagę :)
20 hrs
  -> http://www.emissionsmarktplatz.de/em-emissionen/html/Schuldv...