KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

ante-contract ferm

English translation: firm pre-contract


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:ante-contract ferm
English translation:firm pre-contract
Entered by: Nina Iordache

10:13 Feb 16, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
Romanian term or phrase: ante-contract ferm
Pentru solicitanţii care intenţionează să achiziţioneze un teren este acceptată depunerea la competiţie a unui ante-contract ferm de vânzare/cumpărare pentru terenul în cauză.

Multumesc!
Oana Bunea
Romania
firm pre-contract
Explanation:
http://www.conata.co.uk/infoshepherds/infowhy.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-02-20 14:23:35 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu placere, mult succes!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2firm promissory agreementRODICA CIOBANU
5 +1firm pre-contract
Nina Iordache
5bid/ tenderAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
firm promissory agreement


Explanation:
din experienta

RODICA CIOBANU
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cristina48
4 hrs
  -> Multumesc mult, Cristina48

agree  OanaRO
1 day3 hrs
  -> Multumesc OanaH

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bid/ tender


Explanation:
antecontractul nu e ferm prin definitie

promissory agreement
- un termen care defineste promisiunea de a plati un imprumut

ex:
http://www.trinity.edu/departments/personnel/Webpage/hr_form...
http://www.free-legal-document.com/promissory-note.html
http://www.promissory-note-form.com/

este incorect ca traducere pt ante-contract
"promissory agreement" obliga pe semnatar la cele scrise in contract, antecontractul nu obliga pe nimeni la nimic numai exprima o optiune


pre-contract - nu am intalnit termenul, nu pare incorect numai ca nu prea exista
cineva se pare ca a propus termenul
http://www.wikiwords.org/dictionary/Antecontract/880614/1702...
insa nu pare sa fi fost primit cu mult entuziasm


Problema este ca poate ca in Romania ante-contractul poate inseamna ceva dpdv legal in alte tari insa daca nu e "binding" nu face nici cat hartia pe care e scris
Pare sa fie un mod de a colecta comisionul anticipat pentru agentul de vanzari, insa atentie ca in cazul in care nu se definitiveaza in calitate de contract agentul se trezeste cu un minus:)
Cum insa trebuie sa traducem si nu sa-i corectam pe autori ,mai mult sau mai putin inspirati :)propun inlocuirea cu "tender" ca oferta de cumparare a terenului in cauza fiind o oferta ferma din partea cumparatorului de a cumpara terenul fara a reprezenta un contract

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 169

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
firm pre-contract


Explanation:
http://www.conata.co.uk/infoshepherds/infowhy.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-02-20 14:23:35 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu placere, mult succes!

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria-Letitia Chiculita
1 hr
  -> Multumesc frumos, Maria-Letitia!