KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

seat plate

Dutch translation: base


22:54 Feb 23, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / tekst over kinderzitje
English term or phrase: seat plate
Context:

"Remove the seat plate from the bottom of the seat and take the seat belt out of the bottompart. Then press the seat back in place".

"Zetelplaat" lijkt me niks.
solejnicz
Netherlands
Dutch translation:base
Explanation:
Dit is de term in het Engels maar ik zie het ook in Nederlandstalige reclame voor autostoelen voor baby's. Het is een soort van platform wat in de auto kan geinstalleerd worden zodanig dat je het stoeltje alleen nog maar dient vast te klikken in deze base en niet meer moet knoeien met de autogordels.
Selected response from:

inge kinget
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1baseinge kinget
3zitting
IntoDutch
2stoelplaat, afdekplaat
Henk Peelen


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
base


Explanation:
Dit is de term in het Engels maar ik zie het ook in Nederlandstalige reclame voor autostoelen voor baby's. Het is een soort van platform wat in de auto kan geinstalleerd worden zodanig dat je het stoeltje alleen nog maar dient vast te klikken in deze base en niet meer moet knoeien met de autogordels.

inge kinget
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
8 hrs

neutral  Harry Borsje: Ik zie niet in hoe een platform dat in de auto wordt geïnstalleerd past in de context van de brontekst; daar gaat het m.i. om een onderdeel dat tijdelijk moet worden verwijderd om de gordel te kunnen verwijderen.
9 hrs
  -> ik meen dat ze het volgende bedoelen :Je moet de gordels door de base steken (via 2 openingen) om de stoel te installeren - indien je de stoel terug wil losmaken moet je de base even verwijderen, de gordels losmaken en de kuip terug inklikken.n

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stoelplaat, afdekplaat


Explanation:
lijkt me een veilige vertaling, zij het niet zo veel zeggend. Het lijkt er op dat het zitvlakgedeelte van de kuip / schaal een verzonken gedeelte heeft voor het (de) bevestigingspunt(en) van de gordel(s). Dit gedeelte heeft een afdekplaat, de seat plate. Het lijkt er op dat je het hele stoeltje even uit zijn bevestiging moet halen en dat de stoelplaat aan de onderkant zit.

"Verwijder de stoelplaat uit de onderzijde van het stoeltje en neem de gordel uit het ondergedeelte. Druk het stoeltje nu weer op zijn plaats".

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zitting


Explanation:
Wordt hier niet de hele zitting bedoeld, die je omhoog kunt nemen om de veiligheidsgordels eruit kunt halen? Zo is 't bij mijn auto.

IntoDutch
Native speaker of: Dutch