KudoZ home » English to Dutch » Marketing

libe sales leads

Dutch translation: concrete verkooptips


20:24 Oct 28, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: libe sales leads
Future plans include live sales leads - as a member of the partner program you will receive live sales leads and the support you need for the acquisition of new customers.

Wie weet de goede Nerderlandse term?
Linda Ferwerda
Dutch translation:concrete verkooptips
Explanation:
Nog een suggesite. "leads" doet me denken aan "tips" (als in "if you have any leads on who the suspect might be, call 1800 555-5555") Dus wat mij betreft, dient "sales leads" naar "verkooptips" vertaald te worden.

"live" betekent in zo'n geval dat die verkooptips in het echt bestaan. Zijn zijn dus 'echte verkooptips'. Maar volgens mij past 'concreet' beter ipv 'echt'.

TijdNet: De Belegger
... Sinds begin 2002 geeft De Belegger bovendien elke maand een nieuwe bijlage uit over
Europese Small Caps, met concrete aan- en verkooptips van kleinere aandelen ...
www.tijd.be/ons_bedrijf/de_belegger.asp - 30k - nov. 2, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

TijdNet: Advies
... Elke maand geeft De Belegger ook de Small Caps bijlage uit met concrete aan- en verkooptips
over Europese Small Caps, aandelen van kleinere Europese bedrijven ...
www.tijd.be/beleggen/advies/ - 35k - nov. 1, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.tijd.be ]

Ga naar: Tijdnet Shop Beleggingsadviesbladen Beurssignaal
... beurzen. Elke dag om 18u30 ontvangt u een e-mail met 5 of 6 concrete
aan- en verkooptips. Bent u een gepassionneerd belegger? Neem ...
shop.tijd.be/ index.cfm?PageID=2202&ShopL_Item_ID=342 - 26k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

--------------------------------------------------
Note added at 2002-11-03 04:40:16 (GMT)
--------------------------------------------------

excuses voor de typos... ik typ waarschijnlijk net zo snel als jij
Selected response from:

Bryan Crumpler
United States
Grading comment
Dit past het beste in mijn context!
Bedankt allemaal!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2actieve/actuele/kansrijke/effectieve verkoops-leadNadia Ellis
4concrete verkooptips
Bryan Crumpler
4actuele verkoop aanknooppunten
Jos Essers
4adviezen, tips en aanwijzingen voor de directe verkoop
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adviezen, tips en aanwijzingen voor de directe verkoop


Explanation:
Lijkt me iets van M-way (American Way, directe verkoop zonder winkels), waarbij mensen bonussen en provisie krijgen voor directe verkoop en het werven van meer directe verkopers. Uiteraard krijgen ze tips, adviezen et cetera voor de directe verkoop

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 21:37:40 (GMT)
--------------------------------------------------

misschien is \"adviezen/tips/aanwijzingen voor persoonlijke verkoop\" mooier, te meer daar bij deze organisaties persoonlijke inzet uiteraard heel belangrijk is.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
actuele verkoop aanknooppunten


Explanation:
Hetgeen natuurlijk niet zo fraai is

live leads zijn actuele - levende- leads
en niet van maanden geleden,

Leads is een hanhbare uitdrukking in het Nederlandse marketing jargon

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
actieve/actuele/kansrijke/effectieve verkoops-lead


Explanation:
In marketing worden vele Engelse termen gebruikt - lead is er een van.

VERKOOP-LEAD
http://www.simar.nl/designonline/
Database opbouw.
Automatische opbouw als klant management tool. Het systeem onthoudt alle belangrijke verkoopinformatie zoals naam, adres, afmetingen en budget. Hiermee kan een goede verkoop-lead worden voorbereid.

Explanation :
http://www.buseco.monash.edu.au/Depts/Mkt/MTPonline/Dictiona...
Sales Leads - telephone inquiries, letters, responses to advertising or direct mail, etc that direct a salesperson to a prospective customer.
http://www.nets.kz/ilia.nets.kz/marketing1.html
Sales lead The name of an individual, organization, or business that might be a likely prospect for the company's product. (Courtland L. Bovee, John V. Thill)



Live geeft de status van de lead aan. Woorden die gebruikt kunnen worden om aan te duiden dat een lead actief (live) is.
http://www.zibb.nl/techniek/artimg/a20021826203824.PDF
ACTIEVE: zie het artikel : Hoe genereer ik leads ?

ACTUELE :
http://www.demt.nl/html/faq.htm
Wat zijn suspects, prospects en leads?
Ongeacht in welke branche u werkzaak bent levert u waarschijnlijk een product of dienst aan derden. Hetzij direct aan eindgebruikers (evt. consumenten) of dealers, resellers of tussenpersonen. In het traject om nieuwe klanten te werven onderscheiden we een aantal groepen.
Iemand die in een doelgroep zit waarvan we vermoeden dat hij/zij een potentiële klant zou kunnen zijn noemen we een suspect. Op het moment dat deze persoon bij u een brochure aanvraagd of uw stand bezoekt op de beurs dan noemen hem/haar een prospect. Op het moment dat we specifiek weten welke actuele interesse deze persoon heeft dan noemen we dat een lead. Als de betreffende persoon tot aanschaf over gaat dan wordt het een klant. Koopt deze persoon dit product altijd bij u dan wordt het een trouwe klant.
KANSRIJKE :
http://www.eware.com/nl/producten/marketing.asp
Volledige integratie met verkoop: Zodra een lead kansrijk is, wordt het automatisch doorgegeven aan het verkoopteam, compleet met alle informatie over het voorafgaande traject. De verkoper kan direct met de aanstaande klant aan de slag.
EFFECTIEVE :
http://www.propulsion.nl/pages/brochure_ned.html
De lead moet dus snel en effectief opgevolgd worden, en niet blijven liggen.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 22:54:55 (GMT)
--------------------------------------------------

verkoop(s)-leads uiteraard !

Nadia Ellis
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
13 hrs

agree  Tina Vonhof
1 day2 hrs

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
concrete verkooptips


Explanation:
Nog een suggesite. "leads" doet me denken aan "tips" (als in "if you have any leads on who the suspect might be, call 1800 555-5555") Dus wat mij betreft, dient "sales leads" naar "verkooptips" vertaald te worden.

"live" betekent in zo'n geval dat die verkooptips in het echt bestaan. Zijn zijn dus 'echte verkooptips'. Maar volgens mij past 'concreet' beter ipv 'echt'.

TijdNet: De Belegger
... Sinds begin 2002 geeft De Belegger bovendien elke maand een nieuwe bijlage uit over
Europese Small Caps, met concrete aan- en verkooptips van kleinere aandelen ...
www.tijd.be/ons_bedrijf/de_belegger.asp - 30k - nov. 2, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's

TijdNet: Advies
... Elke maand geeft De Belegger ook de Small Caps bijlage uit met concrete aan- en verkooptips
over Europese Small Caps, aandelen van kleinere Europese bedrijven ...
www.tijd.be/beleggen/advies/ - 35k - nov. 1, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.tijd.be ]

Ga naar: Tijdnet Shop Beleggingsadviesbladen Beurssignaal
... beurzen. Elke dag om 18u30 ontvangt u een e-mail met 5 of 6 concrete
aan- en verkooptips. Bent u een gepassionneerd belegger? Neem ...
shop.tijd.be/ index.cfm?PageID=2202&ShopL_Item_ID=342 - 26k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

--------------------------------------------------
Note added at 2002-11-03 04:40:16 (GMT)
--------------------------------------------------

excuses voor de typos... ik typ waarschijnlijk net zo snel als jij


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22con...
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108
Grading comment
Dit past het beste in mijn context!
Bedankt allemaal!