KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

Reason to believe

Dutch translation: verkoopargument


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reason to believe
Dutch translation:verkoopargument
Entered by: Joep Muijs

13:15 Sep 18, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: Reason to believe
Komt voor in een briefing voor een marketingcampagne, met andere onderdelen als "Key Message", "Target Audience", etc. De erop volgende tekst is bedoeld om de doelgroep over te halen.
Joep Muijs
Netherlands
overtuigingsargumenten / overtuigende argumenten
Explanation:
als ik je context tenminste correct interpreteer...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-09-18 13:27:31 GMT)
--------------------------------------------------

of gewoon verkoopargumenten, als dat tenminste past binnen de context
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
In de huidige context is 'verkoopargument' de beste optie. Dank aan allen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1overtuigingsargumenten / overtuigende argumenten
Ron Willems
3onderbouwing
Henk Peelen
3geloofwaardigheid
Antoinette Verburg
2geloofswaarde
Eva Weidema


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
reason to believe
geloofswaarde


Explanation:
Ik doe een gok...het lijkt me bruikbaar.

Example sentence(s):
  • De consument ontwikkeld ten opzichte van elke eigenschap, product attribute, een zekere geloofswaarde, brand belief, met betrekking tot de mate van bijdrage van elke eigenschap aan de bevrediging.

    Reference: http://www.companyconsulting.nl/00000195ab0db701c/00000195ab...
Eva Weidema
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
reason to believe
overtuigingsargumenten / overtuigende argumenten


Explanation:
als ik je context tenminste correct interpreteer...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2007-09-18 13:27:31 GMT)
--------------------------------------------------

of gewoon verkoopargumenten, als dat tenminste past binnen de context

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231
Grading comment
In de huidige context is 'verkoopargument' de beste optie. Dank aan allen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: verkoopargument
55 mins
  -> dank je Henk, deze vind ik zelf bij nader inzien ook de meest overtuigende :-)

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reason to believe
geloofwaardigheid


Explanation:
Is dit soms een modekreet voor 'credibility'?

Zie bijv. :
"Reason to believe is about credibility and trust. It’s built through clear and direct communication, enhanced by a multitude of small acts that add and subtract from the customer’s perceptions of your trustworthiness." (ref. 1)

"Credibility
* How can I communicate our brands `reason to believe'?"
(ref. 2)



    Reference: http://www.nma1.us/manage/2001-09/jumpstartyourbusinessbrain...
    Reference: http://www.hca-uk.org/PMLive-Article---Practical-Guide--Publ...
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reason to believe
onderbouwing


Explanation:
lijkt me ook prima te kunnen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70