KudoZ home » English to Dutch » Other

merchantibility

Dutch translation: verhandelbaarheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:merchantability
Dutch translation:verhandelbaarheid
Entered by: Antoinette Verburg

09:20 Jul 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ garantie
English term or phrase: merchantibility
4. Any implied warranties arising out of this sale, including but not limited to, the implied warranties of merchantability and appropriateness for a particular purpose, are limited in duration to the above (1) one-year period.
Linda Ferwerda
verhandelbaarheid
Explanation:
denk ik dat men dit vertaalt...good luck!
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
Dat is 'm!
Dank je wel.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5warranty of merchantability is een juridisch begrip...
Michael Eulenhaupt
5verkoopbaarheidKoen Vander Elst
3verhandelbaarheidxxxblomguib
3verkoopswaarborg
GertV


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verkoopswaarborg


Explanation:
Volgens mij betekent \'warranty of merchantability\' de garantie dat het product verhandeld of verkocht kan worden.

Vandaar mijn voorstel.



GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verhandelbaarheid


Explanation:
denk ik dat men dit vertaalt...good luck!

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Dat is 'm!
Dank je wel.

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
verkoopbaarheid


Explanation:
...is de gangbare vertaling

Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
warranty of merchantability is een juridisch begrip...


Explanation:
... en slaat dus niet op de kwaliteit van een zaak, al dan niet verhandeld te kunnen worden.

naar het Duits vertaald betekent dit:

"Sachmängelhaftung" (Bron: Romain/Bader/Byrd: Dictionary of Legal and Commercial Terms). Het gaat dus om de aansprakelijkheid van een "merchant" die moet instaan voor de door hem verkochte en geleverde zaak Dus: "aansprakelijkheid van de verkoper" LET OP: niet productaansprakelijkheid want dat begrip slaat op de aansprakelijkheid van de producent!

Michael Eulenhaupt
Native speaker of: Native in GermanGerman