KudoZ home » English to Dutch » Other

operations

Dutch translation: uitvoering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:operations
Dutch translation:uitvoering
Entered by: Joep Muijs

09:16 Jan 9, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ transport sector
English term or phrase: operations
Courses are generally designed to equip graduates for work in transport planning, engineering, operations, management, policy or research
Joep Muijs
Netherlands
Uitvoering
Explanation:
Met operations binnen de transportsector worden de uitvoerende werkzaamheden bedoeld. Er wordt een transportovereenkomst afgesloten voor het vervoer van goederen van A naar B. Dit is een commerciele transactie.
De afdeling Operations gaat vervolgens uitvoering geven aan de overeenkomst. Derhalve het fysiek ten uitvoer brengen en begeleiden van het transport/vervoer. Met alle zeer interessante aspecten, problemen, uitdagingen en dergelijke die erbij horen.
Binnen de branche blijft men sprene over de ''operations'' afdeling.
Buiten de branche noemt men het ook graag ''werk-uitvoering''
(Als ik het zo opschrijf krijg ik weer heimwee naar mijn oude vak)

ZIHENA (speciaal voor Henk!)
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Bedankt Jos. Ik had ook al iets dergelijks in mijn hoofd, maar als vervoersleek was ik er niet zeker van. Henk, ook jij bedankt voor je intensief meedenken!
Vind je het goed Jos, als ik je met eventuele volgende vragen rechtstreeks benader?

Groet,
-Joep-
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Uitvoering
Jos Essers
4 +1bedrijfsonderzoek; bedrijfsactiviteiten
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bedrijfsonderzoek; bedrijfsactiviteiten


Explanation:
ik vermoed dat men operations research bedoelt, dat is bedrijfsonderzoek (Kluwer: Van Amerongen)

Bedrijfsactiviteiten is antuurlijk altijd goed, maar vaag

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Transport planning /engineering heeft raakvlakken met Operations research, Transport Operations helemaal niet. Groeten van iemand uit research, later productieboer en logisticus...
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Uitvoering


Explanation:
Met operations binnen de transportsector worden de uitvoerende werkzaamheden bedoeld. Er wordt een transportovereenkomst afgesloten voor het vervoer van goederen van A naar B. Dit is een commerciele transactie.
De afdeling Operations gaat vervolgens uitvoering geven aan de overeenkomst. Derhalve het fysiek ten uitvoer brengen en begeleiden van het transport/vervoer. Met alle zeer interessante aspecten, problemen, uitdagingen en dergelijke die erbij horen.
Binnen de branche blijft men sprene over de ''operations'' afdeling.
Buiten de branche noemt men het ook graag ''werk-uitvoering''
(Als ik het zo opschrijf krijg ik weer heimwee naar mijn oude vak)

ZIHENA (speciaal voor Henk!)

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Bedankt Jos. Ik had ook al iets dergelijks in mijn hoofd, maar als vervoersleek was ik er niet zeker van. Henk, ook jij bedankt voor je intensief meedenken!
Vind je het goed Jos, als ik je met eventuele volgende vragen rechtstreeks benader?

Groet,
-Joep-

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Zeer Inventieve Henk Evalueert als Niemand Anders?????
6 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: ZIHENA, Jos!
2 hrs