KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

grinding machine

Dutch translation: slijpmachine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grinding machine
Dutch translation:slijpmachine
Entered by: joeky janusch

17:20 Oct 24, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: grinding machine
het is een machine in de metaalindustrie, waar ik helemaal geen verstand van heb. Maalmachine kan ik me niet voorstellen bij metaal, maar wie ben ik...?
joeky janusch
Israel
slijpmachine; polijstmachine
Explanation:
Hallo,

volgens het groot technisch woordenboek E-N van Kluwer is een 'grinding machine' een slijpmachine. Ik ken natuurlijk niet de verdere context, maar misschien is dit een mogelijkheid?
Een andere optie zou kunnen zijn dat het gaat om een polijstmachine.

HTH

Gert
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt!! Even voor Henk. Gelukkig weet ik wel wie ik ben, maar soms heb ik een metalen plaat voor m'n kop en dan dringen de dingen even niet goed door. Bedankt voor de vrolijke noot!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1geen idee wie je bent
Henk Peelen
4 +1slijpmachine; polijstmachine
GertV
4 +1schuurmachine
Jos Essers


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
schuurmachine


Explanation:
schuur apparaat

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Ellis: grinding machine = schuurmachine; slijpbank; slijpmachine
34 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
slijpmachine; polijstmachine


Explanation:
Hallo,

volgens het groot technisch woordenboek E-N van Kluwer is een 'grinding machine' een slijpmachine. Ik ken natuurlijk niet de verdere context, maar misschien is dit een mogelijkheid?
Een andere optie zou kunnen zijn dat het gaat om een polijstmachine.

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Bedankt!! Even voor Henk. Gelukkig weet ik wel wie ik ben, maar soms heb ik een metalen plaat voor m'n kop en dan dringen de dingen even niet goed door. Bedankt voor de vrolijke noot!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Ellis: grinding machine = schuurmachine; slijpbank; slijpmachine
29 mins
  -> inderdaad

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geen idee wie je bent


Explanation:
ik ga ervan uit dat je geestelijke nood redelijk groot is, wanneer je ons vraagt wie je bent. Ik heb dus even snel op je proz-profiel gekeken met de verwachting van "yéssss, daar kan ik ze eens even mee helpen" ... maar nee!

Jammer, ik hoop dus maar dat je er zelf uit komt.
Succes met je zelfidentificatie!

vertel maar niet dat dit geen punten oplevert (nou ja, dat mag je natuurlijk wel vertellen), want dat wist ik al.

verder nog even een geslepen antwoord voor dat machine-ding:
Kluwer: slijpbank, slijper, slijpinstallatie, slijpmachine
Autowoordenboek: slijpmachine, slijpschijf


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira: ik ben het eens met uw antwoord
25 mins
  -> u heeft gelijk, het is nog een antwoord ook