KudoZ home » English to Finnish » Business/Commerce (general)

customer-facing

Finnish translation: asiakasyhteyksien hoito


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:customer-facing
Finnish translation:asiakasyhteyksien hoito
Entered by: Kristina Thorne

12:43 Mar 12, 2004
English to Finnish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: customer-facing
Enempää yhteyttä ei valitettavasti ole. Kyseessä kuitenkin suurehkon yhtiön yksi toimiala. Asiakaspalvelu tulee mieleen, mutten ole varma. Kiitos taas.
Kristina Thorne
France
asiakasyhteydet
Explanation:
Asiakasyhteydet tai asiakasyhteyksien hoito olisi hieman laajempi kuin asiakaspalvelu, ja minusta tässä haetaan laajempaa termiä.
Selected response from:

Irja Frank
Grading comment
Kiitos! Laajempaa termiä minäkin hain.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2asiakasyhteydetIrja Frank
4asiakkuudenhallinta
Susan Ruusunen


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
asiakasyhteydet


Explanation:
Asiakasyhteydet tai asiakasyhteyksien hoito olisi hieman laajempi kuin asiakaspalvelu, ja minusta tässä haetaan laajempaa termiä.

Irja Frank
Specializes in field
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos! Laajempaa termiä minäkin hain.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jyri Lehtinen
42 mins

agree  karin10
15 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asiakkuudenhallinta


Explanation:
Tosin tälle löytyy myös termi CRM Customer Relationship Management.
(asiakkuuden hallinta)..
Kokonaisvaltaisesta asiakassuuntautuneisuudesta/asiakkuudenhallinnasta on kuitenkin kyse, eli laajempi käsite pelkän asiakaspalvelun yläpuolella.
Asiakassuuntautuneisuus tuntuu olevan kovasti kartalla myös.

Mahtaako tälle olla suoraa suomennosta, muuten?



    Reference: http://www.tietoenator.fi/default.asp?path=408,410,1122,3539
Susan Ruusunen
Finland
Native speaker of: Finnish