KudoZ home » English to Norwegian » Other

auto-discovery technology

Norwegian translation: autodetekteringsteknologi


19:15 Jan 16, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
English term or phrase: auto-discovery technology
In CY 2000, we acquired New York-based private company XXX to accelerate development and release of auto-discovery technology at the IP layer.
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:autodetekteringsteknologi
Explanation:
Ut fra sammenhengen ser dette ut til å ha å gjøre med teknologi for automatisk å detektere datakomponenter i nettverksammenheng. "Autodetektering" er vanlig oversettelse for "auto-discovery" i datamaskinsammenheng.
Selected response from:

Frank Ekeberg
Norway
Grading comment
Hei Frank,
Takk for hjelpen.
- Ane
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4autodetekteringsteknologi
Frank Ekeberg
3teknologi for auto-discovery
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
teknologi for auto-discovery


Explanation:
ser ut til at auto-discovery ikke har en etablert oversettelse.


    Reference: http://www.symantec.com/region/no/press/n031028_no.html
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
autodetekteringsteknologi


Explanation:
Ut fra sammenhengen ser dette ut til å ha å gjøre med teknologi for automatisk å detektere datakomponenter i nettverksammenheng. "Autodetektering" er vanlig oversettelse for "auto-discovery" i datamaskinsammenheng.

Frank Ekeberg
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 278
Grading comment
Hei Frank,
Takk for hjelpen.
- Ane