KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Belleville column

Polish translation: pakiet (kolumna) podkładek talerzykowych


08:03 Dec 28, 2001
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Belleville column
It's a separated phrase (valves, pipes etc.)
Sebastian Kumos
Polish translation:pakiet (kolumna) podkładek talerzykowych
Explanation:
jedyne techniczne użycie słowa Belleville dotyczy 'B. washers' (podkładek talerzykowych) i 'B. spring washers' (podkładek talerzykowych sprężynujących). Wykorzystywane są one do przenoszenia dużych obciążeń osiowych i czasami stosuje się je dla pewności w pakietach lub stosach, o czym świadczą załączone linki. Istnieje co prawda nikłe prawdopodobieństwo, że w pytaniu może chodzić o kolumnę (absorpcyjną, destylacyjną etc.) z wypełnieniem podkładkami talerzykowatymi, ale nie bardzo widzę technologiczny sens takiego rozwiązania.

http://www.contromatics.com/Specialty/BALL/F-SPEC/fugspec.ht...

http://www.igus.com/psorb/psorb.htm

http://www.brookfieldengineering.com/support/documentation/M...

http://www.filerstowell.com/highstrainbandmillpage2.html

http://www.retsch.de/downloads/bb100gb.pdf

http://www.sdp-si.com/herb/spk/sdp-si/D220/PDF/D220T198.pdf
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kolumna talerzowa, krazkowa, o przekroju krazkowym....
Teresa Goscinska
3pakiet (kolumna) podkładek talerzykowych
leff
1zdanie (srodtytul?) centrowane na stronie drukuJacek Krankowski


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
zdanie (srodtytul?) centrowane na stronie druku


Explanation:
a very long shot

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kolumna talerzowa, krazkowa, o przekroju krazkowym....


Explanation:
przez analogie do "belleville spring = sprezyna talerzowa" (Slownik naukowy tech ang-polskiPWN 2001

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pakiet (kolumna) podkładek talerzykowych


Explanation:
jedyne techniczne użycie słowa Belleville dotyczy 'B. washers' (podkładek talerzykowych) i 'B. spring washers' (podkładek talerzykowych sprężynujących). Wykorzystywane są one do przenoszenia dużych obciążeń osiowych i czasami stosuje się je dla pewności w pakietach lub stosach, o czym świadczą załączone linki. Istnieje co prawda nikłe prawdopodobieństwo, że w pytaniu może chodzić o kolumnę (absorpcyjną, destylacyjną etc.) z wypełnieniem podkładkami talerzykowatymi, ale nie bardzo widzę technologiczny sens takiego rozwiązania.

http://www.contromatics.com/Specialty/BALL/F-SPEC/fugspec.ht...

http://www.igus.com/psorb/psorb.htm

http://www.brookfieldengineering.com/support/documentation/M...

http://www.filerstowell.com/highstrainbandmillpage2.html

http://www.retsch.de/downloads/bb100gb.pdf

http://www.sdp-si.com/herb/spk/sdp-si/D220/PDF/D220T198.pdf

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240