KudoZ home » English to Greek » Transport / Transportation / Shipping

hub and spoke

Greek translation: (σύστημα) κόμβου - ακτίνων, κομβικός και ακτινωτός


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hub and spoke
Greek translation:(σύστημα) κόμβου - ακτίνων, κομβικός και ακτινωτός

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:54 Feb 23, 2009
English to Greek translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
Additional field(s): Aerospace / Aviation / Space, Tourism & Travel
English term or phrase: hub and spoke
Definition from Smartertravel:
A hub and spoke system is one in which an airline designates one or several cities as hubs from which most or all of its flights originate/terminate. Passengers flying from one non-hub city to another usually have to connect through a hub, while passengers living in a hub city have a wealth of nonstop destinations to choose from.

Example sentence(s):
  • The bad news for travellers is that the hub and spoke system tends to eliminate a lot of non-stop flights. everything2.com
  • For years the only formula for profits was the hub and spoke system. By pulling in passengers from smaller cities, like Jacksonville, Florida, and Charleston, South Carolina, to one big hub, like Atlanta, an airline could capture traffic for the lucrative long-distance flights across oceans and continents. Cable News Network
  • Many airlines supplement their hub and spoke model with codeshares, partner flights, or a small commuter airline. wiseGEEK
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

(σύστημα) κόμβου - ακτίνων, κομβικός και ακτινωτός
Definition:
Hub and Spoke – Ένα κεντρικό σημείο (HUB) και πολλά περιφερειακά σημεία (Spokes) που επικοινωνούν μόνο με το κεντρικό.
Selected response from:

xxxd_vachliot
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2(σύστημα) κόμβου - ακτίνων, κομβικός και ακτινωτόςxxxd_vachliot
4Σύστημα ανταποκρίσεων (αεροπλοΐα)
Gregoris Kondylis
2σύστημα "εξακτίνωσης"Assimina Vavoula


  

Translations offered


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(σύστημα) κόμβου - ακτίνων, κομβικός και ακτινωτός


Definition from Παν/μιο Κρήτης:
Hub and Spoke – Ένα κεντρικό σημείο (HUB) και πολλά περιφερειακά σημεία (Spokes) που επικοινωνούν μόνο με το κεντρικό.

Example sentence(s):
  • η ΕΕ πρέπει να είναι προετοιμασμένη να καλέσει τους μεσογειακούς της εταίρους να συμμετάσχουν σε ένα νέο κεφάλαιο ολοκλήρωσης ξεκινώντας διαπραγματεύσεις όχι βάσει του παραδοσιακού («κομβικού και ακτινωτού») μοντέλου που ακολουθήθηκε από το 1995 - Ευρωπαϊκή Ένωση  
  • ...να απλώνονται ως ένα οικονομικό, πολιτικό και στρατιωτικό σύστημα εξαρτημένων «ακτινώσεων», αυτό που οι αγγλοσάξωνες ονομάζουν σύστημα «hub and spoke» - Πολίτης online  

Explanation:
Ο όρος πολλές φορές μένει αμετάφραστος, ακόμα και σε ακαδημαϊκά πλαίσια. Πολλές φορές, μεταφράζεται αναλυτικά, περιφραστικά ή ερμηνευτικά, επειδή όμως αναπαριστά κάτι πολύ συγκεκριμένο και επειδή χρησιμοποιείται σε πολλά διαφορετικά contexts, από αεροπορικές εταιρείες μέχρι σχεδιασμό δικτύων, θεωρώ ότι για λόγους ορολογικής ομοιογένειας και συνέπειας, πρέπει να μεταφραστεί όσο το δυνατόν πιο κοντά στο πρωτότυπο. Απαντά και ως "σύστημα διαμετακομιστικών κόμβων", σύστημα ανταποκρίσεων", "ακτινωτό σύστημα" "σύστημα/δίκτυο τύπου ακτινωτού τροχού".
xxxd_vachliot
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  kefalak
3 days11 hrs
  -> Thank you, kefalak.

Yes  Sakis Serafeim
108 days
  -> :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
σύστημα "εξακτίνωσης"


Definition from europa.eu:
α) Το σύστηµα της «εξακτίνωσης» (hub-and-spoke system)
Η συντάκτρια είναι της γνώµης ότι πρέπει να γίνονται υπολογισµοί µόνο µε βάση 10 χώρες
και 8 γλώσσες, χωρίς να προκαταλαµβάνονται οι πολιτικές αποφάσεις, και στη συνέχεια είναι
σε θέση να συµφωνήσει µε τις περισσότερες συστάσεις της έκθεσης της οµάδας
προσανατολισµού. Θα επιθυµούσε πάντως να γίνουν υπολογισµοί για τις διάφορες
εναλλακτικές επιλογές όσον αφορά τον τρόπο εφαρµογής του συστήµατος της εξακτίνωσης
(βλ. σηµείο 2.5.δ)). Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η πρόταση για αποκλειστική
χρησιµοποίηση του συστήµατος της αµφίδροµης διερµηνείας σε σχέση µε τις νέες γλώσσες
και για βαθµιαία επέκταση του συστήµατος αυτού στις υπάρχουσες γλώσσες. ∆εδοµένου ότι
το σύστηµα της εξακτίνωσης είναι εκείνο που συνδυάζει την ικανοποίηση των δηµοκρατικών
απαιτήσεων (όλοι οι βουλευτές θα µπορούν να µιλούν και να παρακολουθούν στη δική τους
γλώσσα κατά τις επίσηµες κοινοβουλευτικές συνεδριάσεις) µε το χαµηλότερο κόστος, η
συντάκτρια τάσσεται υπέρ της εφαρµογής του.

Example sentence(s):
  • Εμφανίζεται και ως: σύστημα ακτινωτού τύπου - europa. eu  
  • Επίσης εδώ: σύστημα συγκέντρωσης και διανομής - europa.eu  
  • Τέλος, το ΙΑΤΕ το αναφέρει ως : δίκτυο τύπου ακτινωτού τροχού Πράσινο βιβλίο σχετικά με την ανάπτυξη της ενιαίας αγοράς των υπηρεσιών ταχυδρομείου,ΕΕΚ,1992,σ.293 - IATE  

Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Assimina Vavoula
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

30 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Σύστημα ανταποκρίσεων (αεροπλοΐα)


Definition from Internet:
Τέλος οι LCC για λόγους κόστους προτιμούν τα περιφερειακά αεροδρόμια και προσφέρουν απευθείας συνδέσεις με τους τουριστικούς προορισμούς εξυπηρετώντας τις απ’ ευθείας συνδέσεις (point to point) έναντι του συστήματος ανταποκρίσεων (hub and spoke) που εφαρμόζουν οι «παραδοσιακές» εταιρείες.

Example sentence(s):
  • Τέλος οι LCC για λόγους κόστους προτιμούν τα περιφερειακά αεροδρόμια και προσφέρουν απευθείας συνδέσεις με τους τουριστικούς προορισμούς εξυπηρετώντας τις απ’ ευθείας συνδέσεις (point to point) έναντι του συστήματος ανταποκρίσεων (hub and spoke) που εφαρμόζουν οι «παραδοσιακές» εταιρείες. - Internet  
Gregoris Kondylis
Native speaker of: Greek




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License