KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

tele-stick

Hungarian translation: teleszkópos gém


09:09 Feb 15, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: tele-stick
Nehézgép kölcsönző cég honlapjáról. Valamiféle nehézgép lehet, szövegkörnyezet sajnos nincs (illetve egyéb nehézgépek vannak felsorolva).
fadrika
Hungarian translation:teleszkópos gém
Explanation:
Ez például lehet (itt márkanév):
„The Gradall and its Telestick helped us excavate the damaged line and then create a proper grade on both sides of the canal for a considerable distance in both directions.”
http://gradall.com/case_histories/la-flood-prevention.html

„Egyéb jellemzők:
Nyitható kanál, teleszkópos gém, raklapvilla, menetstabilizátor, dózer, stb.”
http://www.sivnerer.hu/


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2009-02-16 07:08:35 GMT)
--------------------------------------------------

„A homlokrakodók esetében egyik meghatározó szerkezeti egység a gép gémszerkezete. A legtöbb, hagyományos értelemben homlokrakodónak nevezett gép merev kialakítású, erős vázszerkezetű, fix kivitelű gémszerkezettel rendelkezik. Ezek kialakítása megfelelő szilárdsággal rendelkezik ahhoz, hogy a szükséges rakományok emelését, süllyesztését elvégezzék. A fix gémes szerkezet egyik tovább fejlesztett konstrukciója, mikor a gémszerkezet nincs a vázszerkezethez mereven rögzítve, hanem függőleges tengely körül elfordítható. Ezeket az elfordítható gémszerkezettel rendelkező gépeket univerzális homlokrakodóknak is nevezzük, ugyanis bizonyos átmenetet képeznek a forgórakodók és a klasszikus értelemben homlokrakodónak nevezett gépcsoportok között.”
http://www.agraroldal.hu/hidraulikus-rendszer_cikk.html
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3teleszkópos gém
Attila Széphegyi
3 +1teleszkópos gémszerkezet, teleszkóp-gém, teleszkópos rakodógém
twelverainbow


Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
teleszkópos gémszerkezet, teleszkóp-gém, teleszkópos rakodógém


Explanation:
Utánanéztem, a nehézgépek kategóriájában található ilyen gépezet, teleszkópos gémszerkezet, teleszkópos rakodógém, vagy pedig teleszkóp-gém néven emlitik. Szövegkörnyezet hiján nem lehetek biztos benne, hogy tényleg erről a szerkezetről van szó, ezért csak közepes magabiztossági szintet jelöltem meg. Ha viszont tényleg ez az (ami valószinű, mivel ez egy nehépgép), akkor ez a három kifejezés pontos, egyéb változatokra nem találtam példát (ami persze nem jelenti azt, hogy nincs is,).

Example sentence(s):
  • Az alvázba épített szögeltérítő-szerkezet a gép felső részét enyhén elforgatja, ezáltal a teleszkóp-gém oldalirányú mozgást végez.
  • Külön említést érdemelnek a teleszkópos gémszerkezettel rendelkező homlokrakodók, melyeket elsősorban magajáró kivitelű gépeken használnak.

    Reference: http://www.mci.hu/szog.htm
    Reference: http://www.agraroldal.hu/anyag-2_cikk.html
twelverainbow
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
1 day6 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
teleszkópos gém


Explanation:
Ez például lehet (itt márkanév):
„The Gradall and its Telestick helped us excavate the damaged line and then create a proper grade on both sides of the canal for a considerable distance in both directions.”
http://gradall.com/case_histories/la-flood-prevention.html

„Egyéb jellemzők:
Nyitható kanál, teleszkópos gém, raklapvilla, menetstabilizátor, dózer, stb.”
http://www.sivnerer.hu/


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2009-02-16 07:08:35 GMT)
--------------------------------------------------

„A homlokrakodók esetében egyik meghatározó szerkezeti egység a gép gémszerkezete. A legtöbb, hagyományos értelemben homlokrakodónak nevezett gép merev kialakítású, erős vázszerkezetű, fix kivitelű gémszerkezettel rendelkezik. Ezek kialakítása megfelelő szilárdsággal rendelkezik ahhoz, hogy a szükséges rakományok emelését, süllyesztését elvégezzék. A fix gémes szerkezet egyik tovább fejlesztett konstrukciója, mikor a gémszerkezet nincs a vázszerkezethez mereven rögzítve, hanem függőleges tengely körül elfordítható. Ezeket az elfordítható gémszerkezettel rendelkező gépeket univerzális homlokrakodóknak is nevezzük, ugyanis bizonyos átmenetet képeznek a forgórakodók és a klasszikus értelemben homlokrakodónak nevezett gépcsoportok között.”
http://www.agraroldal.hu/hidraulikus-rendszer_cikk.html


Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 334
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Valóban, ez is egy - nagyon ésszerű - lehetőség, de nem biztos, hogy gémről van szó. // Bővebb szövegkörnyezet úgysem lesz, tényleg ez a legvalószínűbb.
2 hrs
  -> Lásd kiegészítés.

agree  twelverainbow: Utánanéztem, van ilyenféle nehézgép, akár teleszkópos gémnek is nevezhető, bár én egy árnyalatnyival különböző neveken találtam meg, lásd lent.
6 hrs
  -> Egyetértek.

agree  xxxhollowman
1 day12 hrs
  -> Köszönöm.