KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

Epidemiologic clues

Hungarian translation: Epidemiológiai adatok


21:39 Jan 19, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Epidemiologic clues
Epidemiologic clues as well as specific serologic testing for West Nile virus can differentiate these disorders.
Járvány eredetének felderítése?
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:Epidemiológiai adatok
Explanation:
Azaz a betegségek epidemiológiai adatok alapján és szerológiai tesztek segítségével különböztethetők meg.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-01-19 22:06:31 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy epidemiológiai jellemzők
Selected response from:

aradek
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Epidemiológiai adatokaradek
4járványtani vizsgálatok
Péter Tófalvi


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
epidemiologic clues
Epidemiológiai adatok


Explanation:
Azaz a betegségek epidemiológiai adatok alapján és szerológiai tesztek segítségével különböztethetők meg.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-01-19 22:06:31 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy epidemiológiai jellemzők

aradek
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beata Kovacs Teslery
9 hrs

agree  Balázs Sudár
9 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
epidemiologic clues
járványtani vizsgálatok


Explanation:
"A járványhelyzet kedvező alakulása esetén a védőkörzet területét az illetékes állomás határozza meg - indokolt esetben csökkentheti - figyelembe véve a földrajzi helyzetet és az ökológiai tényezőket, a meteorológiai viszonyokat, a járványtani vizsgálatok eredményeit, a laboratóriumi vizsgálatok eredményeit, valamint az alkalmazott ellenőrző intézkedéseket."
(Forrás, a hivatkozásoknál nem fért ki: http://209.85.129.104/search?q=cache:jhHFZqGzkLgJ:net.jogtar...

--------------------------------------------------
Note added at 14 óra (2008-01-20 11:43:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

akkor is az enyém a jobb :-)

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24