KudoZ home » English to Polish » Government / Politics

chain of command

Polish translation: zależności służbowe / droga podległości służbowej


21:57 Mar 4, 2004
English to Polish translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: chain of command
"...X is in a privileged position at the Soviet Union... he holds the position of Assistant Curator of Moscow's prestigious Ostankino Museum. Yet, he is chafing at the bit. Depended on the chain of command of the Communist system, he is subject to the whim of every link. Series of apparatchiks from his immediate superior to the Secretary of the Communist Party control his life."
"Struktura władzy" powinna w sumie wystarczyć, ale chciałabym połączyć to z "ogniwem" (link). I tu moja inwencja zawodzi... Pomocy!
(tekst to opis książki historycznej, umieszczony z tyłu na okładce)
Monika Pilecka
Poland
Polish translation:zależności służbowe / droga podległości służbowej
Explanation:
popatrz na to może w ten sposób. Jest szansa, że Ci to zagra :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Bardzo przepraszam, że dopiero teraz oceniam. Dziękuję za pomoc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4łańcuch dowodzenia
Michal Glowacki
4łańcuch hierarchicznych zależności
Andrzej Mierzejewski
4zależności służbowe / droga podległości służbowej
bartek
3sieć władzy
Aleksandra Lercher-Szymanska
2aparat władzy
Adam Zakrzewski
2Siatka władzy
Dorota Cooper


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Siatka władzy


Explanation:
Możnaby to chyba łatwiej połączyć niż "strukturę", ale sama widzę, że kojarzy się z siatką przestępczą - stąd niski confidence level.

Dorota Cooper
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

52 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
aparat władzy


Explanation:
propozycja

Adam Zakrzewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zależności służbowe / droga podległości służbowej


Explanation:
popatrz na to może w ten sposób. Jest szansa, że Ci to zagra :-)

bartek
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 289
Grading comment
Bardzo przepraszam, że dopiero teraz oceniam. Dziękuję za pomoc :)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łańcuch hierarchicznych zależności


Explanation:
to by pasowało do struktury cywilnej.

W wojsku jest łańcuch dowodzenia = chain of command, ale taki "militarystyczny" termin tutaj raczej nie pasuje

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 44

24 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sieć władzy


Explanation:
Na przykład: "Omotany siecią władzy systemu komunistycznego, musi uważać na każdy jej element."
Tylko taka propozycja :)

Aleksandra Lercher-Szymanska
Specializes in field
Native speaker of: Polish

1824 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łańcuch dowodzenia


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Siły_Zbrojne_Stanów_Zjednoczony...

http://www.google.com/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org....

--------------------------------------------------
Note added at 1824 days (2009-03-03 09:49:13 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dodam jeszcze, że droga służbowa to raczej odnosi się do tego, gdy ktos ma problem i musi zwrocic sie do przelozonych w konkretnej kolejnosci:
http://www.lex.com.pl/serwis/du/2006/1311.htm


Michal Glowacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56