KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

proximity switch

Swedish translation: gränslägesbrytare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proximity switch
Swedish translation:gränslägesbrytare
Entered by: Gorel Bylund

18:57 Nov 4, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: proximity switch
Transportband, mekanisk utrustning.

Lägesbrytare?
Gorel Bylund
Sweden
gränslägesbrytare
Explanation:
Används av flera stora företag som jag jobbar för.
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack, det här låter bäst, och många Googlar.

Däremot hittade jag inte beröringsfri brytare, däremot beröringsfri lägesbrytare - inte så tokigt det heller, men lite klumpigare.

Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2beröringsfri brytareReino Havbrandt
4gränslägesbrytareLena Matzdotter


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
beröringsfri brytare


Explanation:
eller beröringsfri givare


    Reference: http://www.siemens.se/industriteknik/lsp/givare.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
5 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson
23 mins

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gränslägesbrytare


Explanation:
Används av flera stora företag som jag jobbar för.

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632
Grading comment
Tack, det här låter bäst, och många Googlar.

Däremot hittade jag inte beröringsfri brytare, däremot beröringsfri lägesbrytare - inte så tokigt det heller, men lite klumpigare.

Tack för hjälpen!