Sport coaching and Analysis

Bulgarian translation: спортна подготовка и анализ / обучение по спорт и анализ

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sport coaching and Analysis
Bulgarian translation:спортна подготовка и анализ / обучение по спорт и анализ
Entered by: Andrei Vrabtchev

13:00 Aug 10, 2014
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: Sport coaching and Analysis
Здравейте, превеждам информационна брошура на един университет. Става въпрос за предмет от бакалавърски програми. Как бихте превели този предмет или предметите/специалностите се оставят на английски език?

Благодаря предварително.
nataly_629 (X)
Spain
спортна подготовка и анализ / обучение по спорт и анализ
Explanation:
-
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Водене и анализ на спортната подготовка
Christo Metschkaroff
5спортна подготовка и анализ / обучение по спорт и анализ
Andrei Vrabtchev
4спортен коучинг и анализ
etale
4спортни треньори и аналитици
Dimitar Dimitrov
3Спортна тренировка и анализ (Coaching)
Vilina Svetoslavova
Summary of reference entries provided
Kакво е коучинг (и защо си нямаме българска дума)?
Vilina Svetoslavova

Discussion entries: 9





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sport coaching and analysis
спортна подготовка и анализ / обучение по спорт и анализ


Explanation:
-

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sport coaching and analysis
спортни треньори и аналитици


Explanation:
Ами да опитаме пък така... :-)

Dimitar Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sport coaching and analysis
спортен коучинг и анализ


Explanation:
"Спортен коучинг

Концепцията за коучинг е породена от спортния такъв. Професионалният коуч се различава от традиционния спортен треньор. Коучът е личност, която не само напътства в начина на поведение, но и притежава познанието и опита да подпомогне определянето на посоката. Фокусът е насочен към идентифициране на възможност за развитие на базата на силните страни и способности на индивида.

Но защо само най-добрите спортисти се възползват от услугите на коуч? Може би те са на върха, точно защото използват услугите и на този вид треньор!"

и още:

"FdSc Sports Coaching & Analysis
Validated by London South Bank University

This programme has been designed to provide students with an opportunity to study, train and increase their coaching knowledge and skills. The programme will appeal to those who have an interest in sports coaching and would like to develop their understanding of contemporary coaching skills and methodologies. The work-related components of the programme offer a vital opportunity to reflect on practice and integrate new learning into a practical environment - this provides key work experience to present to future employers. Modules have been carefully selected to provide a sound underpinning of movement analysis, performance enhancement and skill development, as well as ensuring students develop the important interpersonal skills associated with being a successful coach."




    Reference: http://new.ibonev.com/bg/node/196
    Reference: http://kingston-college.ac.uk/subject/sport/fdsc-sports-coac...
etale
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sport coaching and analysis
Спортна тренировка и анализ (Coaching)


Explanation:
Според мен трябва да се запази "тренировка" като българския термин за този вид дейност и да се поясни в скоби чуждестранния термин "coaching".
Според мен не е добра идея да се взаимства коучинг в този случай.


    Reference: http://napred.bg/%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B8...
    Reference: http://www.kingston.ac.uk/undergraduate-course/sport-analysi...
Vilina Svetoslavova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 day 18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sport coaching and analysis
Водене и анализ на спортната подготовка


Explanation:
Водене и анализ на спортната подготовка - от тези, дето сме били активни спортисти. Сега може да сме активни "спИртисти" - както ме "набеждава" един уважаван колега, но... Спортният опит както облагородява така и увеличава дори и словното богатство (лексика)... ;-)

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




Reference comments


23 hrs
Reference: Kакво е коучинг (и защо си нямаме българска дума)?

Reference information:
Интересно четиво по темата.

Според мен терминът "коучинг" се използва по-скоро в бизнес сектора, където "треньор" звучи не особено подходящо. Треньор напомня спортна подготовка и затова са решили да взаимстват този термин от английския език.
В спорните науки според мен трябва да си остане "трениране; треньор" и може би да се поясни в скоби "coaching".


    Reference: http://personalhr.eu/coaching/what-is-coaching/
    Reference: http://www.leadway.org/Newsletter/10Jan/P04/
Vilina Svetoslavova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Christo Metschkaroff: коучинг (и защо си нямаме българска дума)-ами щот мн хора не владеят бълг. език! Когато наставляваш нкг (не в спорта)-си е обучение, повишаване на квалификация, упражняване, подготовка, наставлявам нкг, и др.п. В спорта: (водене на) спортната подготовка
28 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search