KudoZ home » English to Turkish » Law/Patents

privileged information

Turkish translation: ayrıcalıklı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:privileged
Turkish translation:ayrıcalıklı
Entered by: MURAT TUKEL

00:29 Jan 21, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: privileged information
used in LEGAL/LAW documentation.
"Ayrıcalıklı" veya "müşerref" benden olan referanslar ama dogru mu kullanıyorum burada bilemiyorum? Teşekürler.
MURAT TUKEL
United States
ayricalikli bilgi
Explanation:
tam tercumesi "imtiyazli bilgi" ancak ayricalikli daha guncel olur. Anlami: herkese verilmeyen, yalnizca ayricaligi olanlarin elde edebilecegi bilgi turu
Selected response from:

Omer Esener
United States
Grading comment
Thanks to all. Both Ömer's and Simone's answers were appropriate, verified what I thought it was. Ömer beat Simone to the kudoZ points.

Ömer bey "ı" ve "i" fontlarını kullanmanızdan Amerika'da oldugunuzu anladım. Belki yollarımız bir gün kesişir :-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Privilleged;Adil Sönmez
5Gizli, Kapalı, Kişiye Özel (Confidential)
1964
5imtiyazli bilgiSimone Ryner
4 +1öncelikli
Simden Pilon
5ayricalikli bilgiOmer Esener
4gizli bilgiseaman


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
öncelikli


Explanation:
Ayr?cal?kl? da olabilir, ama bence burada öncelikli demek daha uygun.

Simden Pilon
Canada
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxallingus: burada aciliyet anlamı var ve "öncelikli" önerisine ben de katılıyorum. ayrıcalıklı veya müşerref bu anlamı vermeyebilir.
26 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ayricalikli bilgi


Explanation:
tam tercumesi "imtiyazli bilgi" ancak ayricalikli daha guncel olur. Anlami: herkese verilmeyen, yalnizca ayricaligi olanlarin elde edebilecegi bilgi turu

Omer Esener
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Thanks to all. Both Ömer's and Simone's answers were appropriate, verified what I thought it was. Ömer beat Simone to the kudoZ points.

Ömer bey "ı" ve "i" fontlarını kullanmanızdan Amerika'da oldugunuzu anladım. Belki yollarımız bir gün kesişir :-))

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
imtiyazli bilgi


Explanation:
I would say that this is the correct translation

Simone Ryner
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in TurkishTurkish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Gizli, Kapalı, Kişiye Özel (Confidential)


Explanation:
Bu kelimenin information ayrıcalık veya imtiyazla alakası hiç yok.
ingilizcede ot subject to disclosure in a court of law
Yani Confidential anlamında




    Reference: http://www.oipc.ab.ca/theact/actsec26.html
    Reference: http://www.hr.niu.edu/departments/employee_wellness/confiden...
1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

2 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Privilleged;


Explanation:
Privilleged;

Türkçe Sözlüklerde;
ayrıcalıklı; bağışık; imtiyazlı; muaf; müşerref; öncelikli, rüçhanlı;

İngilizce sözcüklerin birisinde;
diğer kişilerin çoğunda bulunmayan üstünlüğe veya imkana sahip bulunan kişi,

diğerinde;
özel hak, destek, yardım tanınmış kişiler veya grup,

ve bir diğer bir İngilizce sözlükte;
1a) belirli hak veya muafiyet, özel istifade veya şeref, tekel veya patent verilmiş veya bunlardan yararlanan, (A.B.D Borsasında)opsiyondan yararlanan kişi, sınıf veya görevli, ,
1b)standart yasalardan veya yasal işlemlerden muafiyet, 1c) güçlü, etkili; varlıklı, zengin; serbestçe akan, bol bol akan; daha büyük ırmağa veya göle akan ırmak veya çay; ödeme yapan veya ödemeye tabi kişi veya eyalet, 2) (bilgi vs) gizli

anlamlarına gelmektedir.

Sonuç olarak:

1) "Privilleged" sözcüğünün Türkçe'ye sadece "ayrıcalıklı" olarak çevrilmesi ve karşılığının sözlüğe bu şekilde konması hatalı olup, eseri, orta okul öğrenci sözlüğüne dönüştürür.
2) Türkçe sözlükte geçen "müşerref" anlamı yanlış olup, "şeref tanınmış (verilmiş)" olması gerekir.
3) "Privilleged" sözcüğü Türkçe'ye;
Ayrıcalıklı; özel hak (destek, yardım) tanınmış; belirli hak veya muafiyet, özel istifade veya şeref, tekel veya patent verilmiş veya bunlardan yararlanan; (A.B.D Borsasında)opsiyondan yararlanan; standart yasalardan veya yasal işlemlerden muaf (bulunan); güçlü, etkili; varlıklı, zengin; serbestçe akan, bol bol akan; daha büyük ırmağa veya göle akan ırmak veya çay; ödeme yapan veya ödemeye tabi kişi veya eyalet; (bilgi vs) gizli

anlamına gelir.


Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gizli bilgi


Explanation:
"Piriliged" tabirinin burada sadece belirli kişilerin ulaşabileceği gizli kategorisinde olan yazışmalar için kullanıldığını düşünüyorum.

seaman
Native speaker of: Native in TurkishTurkish