provost fellow

Turkish translation: Rektör Yardımlığı Programı Üyesi

English to Turkish translations [PRO]
Other / provost fellow
English term or phrase: provost fellow
provost fellow tam ne anlama gelmektedir.
nderel
Turkish translation:Rektör Yardımlığı Programı Üyesi
Explanation:
Bizde öyle bir terim yok çoğu ülkede zaten 2010'lara kadar yoktu...Yeni çıktı sayılır.
provost: rektör yardımcına denk geliyor -farklı sistemlerde farklı isimlendirmeler olmakla, bazı yerlerde okul/enstitü müdürleri, kimi dekanlar da provost olmakla birlikte, illa bir şey diyeceksek rektör yardımcısı diyebiliriz.
bu fellowship ise üniversitenin tüm profesörleri (tercihen genç) genellikle tenured (kadrolu) olanlar arasından yapılan bir seçmeyle, ileride üniversite yönetiminde görev yapabilmesi için, idari görevleri öğrensin ve liderlik becerisi edinsin diye uygulanan bir program.
Zira ecnebiler üniversitede hocalardan
öğrenci yetiştirmesini
araştırma, yayın vb. yapmasını
yönetici vasıfları olup gerek çocukların iş bulması gerek okulun niteliklerinin iyleştirmesi amaçlı stratejiler geliştirmesini vs. bekliyor.
İşte bu yetiştirme programına katılan hoca da provast fellow oluyor.
Birebir çevirirsek böyle ama amaca yönelik çevirirsek, alternatif pek çok çevirisi olabilir.
Selected response from:

betül asiye karpuzcu
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Dekan yardımcısı
Salih1946
3Rektör Yardımlığı Programı Üyesi
betül asiye karpuzcu


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rektör Yardımlığı Programı Üyesi


Explanation:
Bizde öyle bir terim yok çoğu ülkede zaten 2010'lara kadar yoktu...Yeni çıktı sayılır.
provost: rektör yardımcına denk geliyor -farklı sistemlerde farklı isimlendirmeler olmakla, bazı yerlerde okul/enstitü müdürleri, kimi dekanlar da provost olmakla birlikte, illa bir şey diyeceksek rektör yardımcısı diyebiliriz.
bu fellowship ise üniversitenin tüm profesörleri (tercihen genç) genellikle tenured (kadrolu) olanlar arasından yapılan bir seçmeyle, ileride üniversite yönetiminde görev yapabilmesi için, idari görevleri öğrensin ve liderlik becerisi edinsin diye uygulanan bir program.
Zira ecnebiler üniversitede hocalardan
öğrenci yetiştirmesini
araştırma, yayın vb. yapmasını
yönetici vasıfları olup gerek çocukların iş bulması gerek okulun niteliklerinin iyleştirmesi amaçlı stratejiler geliştirmesini vs. bekliyor.
İşte bu yetiştirme programına katılan hoca da provast fellow oluyor.
Birebir çevirirsek böyle ama amaca yönelik çevirirsek, alternatif pek çok çevirisi olabilir.

betül asiye karpuzcu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Dekan yardımcısı


Explanation:
"Müdür yuardımcısı" da olabilir.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 42
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler