Blick über den (eigenen) Tellerrand

Polish translation: zawezony kat widzenia

21:58 Apr 25, 2005
German to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
German term or phrase: Blick über den (eigenen) Tellerrand
idiom
Aleksandra Kwasnik
Germany
Polish translation:zawezony kat widzenia
Explanation:
w tym (negatywnym) kontekscie... jesli mamy zostac przy "widzeniu" :o)
w pozytywnym byloby "poszerzac horyzonty"
Selected response from:

Radson
Grading comment
Najchetniej dalabym pól na pól... :-(
Dziekuje Radello za zaangazowanie, a Radsonowi za "poszerzac horyzonty".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zawezony kat widzenia
Radson
4nie widzieć dalej, niż (poza) czubek własnego nosa
Radello


Discussion entries: 7





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Blick über den (eigenen) Tellerrand
nie widzieć dalej, niż (poza) czubek własnego nosa


Explanation:
sam idiom chyba nie musi być z "Blick";
np. über den eingenen Tellerrand hinausschauen/blicken/itp.

a w Twoim konkretnym przypadku może też być pozytywnie, np. "widizieć/spojrzeć dalej niż..."
Zdanie, zdanie... ;-)

Radello
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Blick über den (eigenen) Tellerrand
zawezony kat widzenia


Explanation:
w tym (negatywnym) kontekscie... jesli mamy zostac przy "widzeniu" :o)
w pozytywnym byloby "poszerzac horyzonty"


Radson
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Najchetniej dalabym pól na pól... :-(
Dziekuje Radello za zaangazowanie, a Radsonowi za "poszerzac horyzonty".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search