Nach dem Öffnen bald aufbrauchen.

Swedish translation: Öppnad burk har begränsad hållbarhet.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nach dem Öffnen bald aufbrauchen.
Swedish translation:Öppnad burk har begränsad hållbarhet.
Entered by: Erik Hansson

09:23 Jan 23, 2003
German to Swedish translations [PRO]
/ livsmedel
German term or phrase: Nach dem Öffnen bald aufbrauchen.
Ännu ett begrepp från konserver/glas med frukt.

Det bästa jag har kommit fram till är "Öppnad burk ska tömmas inom kort.", "Töm öppnad burk inom kort."

Eller man vänder på steken och säger "Öppnad burk får inte förvaras för länge."

Vem kan titta efter i svenska skafferiet?
Erik Hansson
Germany
Öppnad burk/förpackning har begränsad hållbarhet
Explanation:
För det mesta står det, enligt mitt skafferi: Öppnad förpackning hållbar 3-4 dagar i kylskåp eller Öppnad förpackning bör förvaras i kylskåp.
Selected response from:

Eva Gustavsson
Grading comment
Tack till alla för värdefull hjälp!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Använd innehållet snabbt, när burken öppnats.
Reino Havbrandt (X)
5Öppnad förpackning bör förbrukas snarast
Jerker Thorell (X)
4Öppnad burk/förpackning har begränsad hållbarhet
Eva Gustavsson


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Öppnad burk/förpackning har begränsad hållbarhet


Explanation:
För det mesta står det, enligt mitt skafferi: Öppnad förpackning hållbar 3-4 dagar i kylskåp eller Öppnad förpackning bör förvaras i kylskåp.

Eva Gustavsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 253
Grading comment
Tack till alla för värdefull hjälp!

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Öppnad förpackning bör förbrukas snarast


Explanation:
Mer kärnfullt och rakt på sak. fast ofta står det som Eva sagt.

Jerker Thorell (X)
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 311

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Använd innehållet snabbt, när burken öppnats.


Explanation:
Kort och tydligt

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search