fumigato

Romanian translation: antiseptizat prin gazare-fumigație

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:fumigato
Romanian translation:antiseptizat prin gazare-fumigație
Entered by: corallia

17:58 Jun 14, 2020
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / thermoscan covid 19
Italian term or phrase: fumigato
Imballo fumigato con cassa in legno OSB
in this context
corallia
antiseptizat prin gazare-fumigație
Explanation:
La fumigazione è un metodo di disinfestazione tramite il quale si riempie completamente una zona con gas biocidi, definiti fumiganti, per soffocare o avvelenare tutti i parassiti e i germi all'interno.

Gazare-fumigație
procedeu de protecție a lemnului împotriva agenților biologici prin folosirea substanțelor sau produselor de protecție sub formă de gaze, vapori sau fum (prin utilizarea unui generator de aerosoli termici sau reci de tip fogg, ulv etc.).

Tratamentele insectofungicide sunt și ele foarte variate. Lemnul poate fi impregnat în autoclave, substanțele pot fi pulverizate sau aplicate cu pensula sau trafaletul sau injectate. Un alt procedeu prin care se elimină insectele (carii) este gazarea sau fumigația. Este însă un procedeu periculos care trebuie făcut de specialiști. Dacă vă hotărâți să aplicați astfel de substanțe cu pompa trebuie să știți că aveți nevoie de mască și costum special și că substanțele sunt foarte agresive.
https://www.revistadinlemn.ro/2018/05/28/ignifugarea-hidrofu...
https://www.mereuprimul.ro/tratarea-lemnului-in-constructii-...
Selected response from:

Raluca Georgiana Zbranca
Italy
Grading comment
grazie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5afumat
Adina Lazar
4antiseptizat prin gazare-fumigație
Raluca Georgiana Zbranca


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
afumat


Explanation:
Ambalaj în cutie din lemn afumat

”Imballo fumigato in gabbia | Fumigated Wooden case packing | Emballage en caisse en bois fume | Verpackung in ausgeräuchertem Holzverschlag | Embalaje en caja de madera ahumada” (https://positiveprojects.eu/wp-content/uploads/2018/12/modul...

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 308

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
antiseptizat prin gazare-fumigație


Explanation:
La fumigazione è un metodo di disinfestazione tramite il quale si riempie completamente una zona con gas biocidi, definiti fumiganti, per soffocare o avvelenare tutti i parassiti e i germi all'interno.

Gazare-fumigație
procedeu de protecție a lemnului împotriva agenților biologici prin folosirea substanțelor sau produselor de protecție sub formă de gaze, vapori sau fum (prin utilizarea unui generator de aerosoli termici sau reci de tip fogg, ulv etc.).

Tratamentele insectofungicide sunt și ele foarte variate. Lemnul poate fi impregnat în autoclave, substanțele pot fi pulverizate sau aplicate cu pensula sau trafaletul sau injectate. Un alt procedeu prin care se elimină insectele (carii) este gazarea sau fumigația. Este însă un procedeu periculos care trebuie făcut de specialiști. Dacă vă hotărâți să aplicați astfel de substanțe cu pompa trebuie să știți că aveți nevoie de mască și costum special și că substanțele sunt foarte agresive.
https://www.revistadinlemn.ro/2018/05/28/ignifugarea-hidrofu...
https://www.mereuprimul.ro/tratarea-lemnului-in-constructii-...

Example sentence(s):
  • Circulația ulterioară a acestui lemn tratat prin fumigație se poate autoriza în cazul în care lemnul este însoțit de un pașaport fitosanitar sau....
  • transformat in aschii in scopuri industriale sau - supus unui tratament termic la o temperatura minima interioara de 56 °C timp de treizeci de minute sau - transformat in aschii si supus unui tratament termic prin fumigatie care garanteaza absenta nemato

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:02006D0133-20080520&from=MT
    https://primosal.ro/antiseptizare-primosal/#toggle-id-7
Raluca Georgiana Zbranca
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
grazie




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search