This site uses cookies.
Some of these cookies are essential to the operation of the site,
while others help to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
For more information, please see the ProZ.com privacy policy.
This person has a SecurePRO™ card. Because this person is not a ProZ.com Plus subscriber, to view his or her SecurePRO™ card you must be a ProZ.com Business member or Plus subscriber.
Affiliations
This person is not affiliated with any business or Blue Board record at ProZ.com.
English to Portuguese: Relatório do Auditor Independente General field: Bus/Financial Detailed field: Finance (general)
Source text - English RELATÓRIO DO AUDITOR INDEPENDENTE SOBRE AS DEMONSTRAÇÕES CONTÁBEIS
Aos
Administradores da
[REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE] LTDA.
Rio de Janeiro - RJ
Opinião
Examinamos as demonstrações contábeis da [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE Ltda. (“[REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE” ou “Companhia”), que compreendem o balanço patrimonial em 31 de dezembro de 2020 e as respectivas demonstrações, das mutações do patrimônio líquido e dos fluxos de caixa para o exercício findo nessa data, bem como as correspondentes notas explicativas, incluindo o resumo das principais políticas contábeis.
Em nossa opinião, as demonstrações contábeis acima referidas apresentam adequadamente, em todos aspectos relevantes, a posição patrimonial e financeira da Companhia em 31 de dezembro de 2020, o desempenho de suas operações e os seus fluxos de caixa para o exercício findo nessa data, de acordo com as práticas contábeis adotadas no Brasil.
Base para opinião
Nossa auditoria foi conduzida de acordo com as normas brasileiras e internacionais de auditoria. Nossas responsabilidades, em conformidade com tais normas, estão descritas na seção a seguir, intitulada “Responsabilidades do auditor pela auditoria das demonstrações contábeis”. Somos independentes em relação à Companhia, de acordo com os princípios éticos relevantes previstos no Código de Ética Profissional do Contador e com as normas profissionais emitidas pelo Conselho Federal de Contabilidade, e cumprimos com as demais responsabilidades éticas de acordo com essas normas. Acreditamos que a evidência de auditoria obtida é suficiente e apropriada para fundamentar nossa opinião.
Outras informações que acompanham as demonstrações contábeis e o relatório do auditor
A administração da Companhia é responsável por essas outras informações que compreendem o Relatório da Administração, cuja expectativa de recebimento é posterior à data desse relatório.
Nossa opinião sobre as demonstrações contábeis não abrange o Relatório da Administração e não expressaremos qualquer forma de conclusão de auditoria sobre esse relatório.
Em conexão com a auditoria das demonstrações contábeis, nossa responsabilidade é a de ler o Relatório da Administração, quando ele nos for disponibilizado, e, ao fazê-lo, considerar se esse relatório está, de forma relevante, inconsistente com as demonstrações contábeis ou com o nosso conhecimento obtido na auditoria ou, de outra forma, aparenta estar distorcido de forma relevante. Se, quando lermos o Relatório da Administração, nós concluirmos que há distorção relevante nesse relatório, temos que comunicar a questão aos responsáveis pela governança. Não temos nada a relatar a esse respeito.
Outros assuntos
Auditoria do período anterior
As demonstrações contábeis da [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE para o exercício de 31 de dezembro de 2019 foram examinadas por outro auditor independente que emitiu o relatório em 28 de maio de 2020, sem modificação na opinião.
Responsabilidades da administração e da governança pelas demonstrações contábeis
A administração é responsável pela elaboração e adequada apresentação das demonstrações contábeis de acordo com as práticas contábeis adotadas no Brasil, e pelos controles internos que ela determinou como necessários para permitir a elaboração de demonstrações contábeis livres de distorção relevante, independentemente se causada por fraude ou erro.
Na elaboração das demonstrações contábeis, a administração é responsável pela avaliação da capacidade da [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE continuar operando, divulgando, quando aplicável, os assuntos relacionados com a sua continuidade operacional e o uso dessa base contábil na elaboração das demonstrações contábeis, a não ser que a administração pretenda liquidar a [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE ou cessar suas operações, ou não tenha nenhuma alternativa realista para evitar o encerramento das operações.
Os responsáveis pela governança da Companhia são aqueles com responsabilidade pela supervisão do processo de elaboração das demonstrações contábeis.
Responsabilidades do auditor pela auditoria das demonstrações contábeis
Nossos objetivos são obter segurança razoável de que as demonstrações contábeis, tomadas em conjunto, estão livres de distorção relevante, independentemente se causada por fraude ou erro, e emitir relatório de auditoria contendo nossa opinião. Segurança razoável é um alto nível de segurança, mas não uma garantia de que a auditoria realizada de acordo com as normas brasileiras e internacionais de auditoria sempre detectam as eventuais distorções relevantes existentes. As distorções podem ser decorrentes de fraude ou erro e são consideradas relevantes quando, individualmente ou em conjunto, possam influenciar, dentro de uma perspectiva razoável, as decisões econômicas dos usuários tomadas com base nas referidas demonstrações contábeis.
Como parte da auditoria realizada de acordo com as normas brasileiras e internacionais de auditoria, exercemos julgamento profissional e mantemos ceticismo profissional ao longo da auditoria. Além disso:
• Identificamos e avaliamos os riscos de distorção relevante nas demonstrações contábeis, independentemente se causada por fraude ou erro, planejamos e executamos procedimentos de auditoria em resposta a tais riscos, bem como obtivemos evidência de auditoria apropriada e suficiente para fundamentar nossa opinião. O risco de não detecção de distorção relevante resultante de fraude é maior do que o proveniente de erro, já que a fraude pode envolver o ato de burlar os controles internos, conluio, falsificação, omissão ou representações falsas intencionais;
• Obtivemos entendimento dos controles internos relevantes para a auditoria para planejarmos procedimentos de auditoria apropriados às circunstâncias, mas não com o objetivo de expressarmos opinião sobre a eficácia dos controles internos da [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE;
• Avaliamos a adequação das políticas contábeis utilizadas e a razoabilidade das estimativas contábeis e respectivas divulgações feitas pela administração;
• Concluímos sobre a adequação do uso, pela administração, da base contábil de continuidade operacional e, com base nas evidências de auditoria obtidas, se existe incerteza relevante em relação a eventos ou condições que possam levantar dúvida significativa em relação à capacidade de continuidade operacional da [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE. Se concluirmos que existe incerteza relevante, devemos chamar atenção em nosso relatório de auditoria para as respectivas divulgações nas demonstrações contábeis ou incluir modificação em nossa opinião, se as divulgações forem inadequadas. Nossas conclusões estão fundamentadas nas evidências de auditoria obtidas até a data de nosso relatório. Todavia, eventos ou condições futuras podem levar a [REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE a não mais se manter em continuidade operacional;
• Avaliamos a apresentação geral, a estrutura e o conteúdo das demonstrações contábeis, inclusive as divulgações e se as demonstrações contábeis representam as correspondentes transações e os eventos de maneira compatível com o objetivo de apresentação adequada.
Comunicamo-nos com os responsáveis pela governança a respeito, entre outros aspectos, do alcance e da época dos trabalhos de auditoria planejados e das constatações significativas de auditoria, inclusive as deficiências significativas nos controles internos que, eventualmente, tenham sido identificadas durante nossos trabalhos.
São Paulo, 27 de abril de 2021.
[REMOVIDO DEVIDO A FINS DE CONFIDENCIALIDADE
Translation - Portuguese INDEPENDENT AUDITOR'S REPORT ON FINANCIAL STATEMENTS
To the
Administrators of
[REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS] CORPORATION LTD.
Rio de Janeiro – RJ
Opinion
We have examined the financial statements of [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS] Corporation LTD. ("[REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS]" or "company"), which comprise the balance sheet as at December 31, 2020, and the respective financial statements, changes in equity and cash flows for the year ended on that date, as well as the corresponding explanatory notes, including the summary of the main accounting policies.
In our opinion, the aforementioned financial statements present fairly, in all material respects, the company's capital and financial position as at December 31, 2020, the performance of its operations and its cash flows for the year ended on that date, in accordance with the accounting practices adopted in Brazil.
Basis for Opinion
Our audit was conducted in accordance with Brazilian and international auditing standards. Our responsibilities, in accordance with these standards, are described in the following section, entitled “Auditor's responsibilities for the audit of the financial statements”. We are independent in relation to the company, in accordance with the relevant ethical principles provided for in the Professional Ethics Code of The Accountant and with the Professional Standards issued by the Federal Accounting Council, and we comply with the other ethical responsibilities in accordance with these standards. We believe that the audit evidence obtained is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion.
Other information accompanying the financial statements and the auditor's report
The management of the company is responsible for such other information that comprises the management report, which is expected to be received later than the date of this report.
Our opinion on the financial statements does not cover the Management Report and we do not express any form of audit conclusion on that report.
In connection with the financial statements audit, our responsibility is to read the Management Report and then consider whether this report is materially consistent with the financial statements or with the knowledge obtained in the audit or, otherwise, if it appears distorted in a meaningful way. If, when we read The Management Report, we conclude that there is a material distortion in that report, we have to communicate the matter to those charged with governance. We have nothing to report on this.
Other matters
Previous period audit
[REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS]'s financial statements for the financial year December 31, 2019 were examined by another independent auditor who issued the report on May 28, 2020, with unmodified opinion.
Responsibilities of Management and Governance for the financial statements
Management is responsible for the preparation and proper presentation of the financial statements in accordance with the accounting practices adopted in Brazil, and for the internal controls that management determines is necessary to allow the preparation of financial statements free from material misstatement, whether due to fraud or error.
In the preparation of the financial statements management is responsible for the evaluation of the ability of [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS] to continue to operate, disclosing, where applicable, the matters relating to their operational continuity, and the use of this basis of accounting in preparing the financial statements, unless management either intends to liquidate [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS] or to cease operations, or has no realistic alternative but to do so.
Those charged with governance of the company are responsible for overseeing it's financial reporting process.
Auditor's responsibilities for the audit of the financial statements
The objectives of our audit are to obtain reasonable assurance about whether the financial statements as a whole are free from material misstatement, whether due to fraud or error, and to issue an auditor’s report that includes our opinion. Reasonable assurance is a high level of assurance, but is not a guarantee that an audit conducted in accordance with Brazilian and International Standards on Auditing will always detect a material misstatement when it exists. Misstatements can arise from fraud or error and are considered material if, individually or in the aggregate, they could reasonably be expected to influence the economic decisions of users taken on the basis of these financial statements.
As part of the audit carried out in accordance with Brazilian and international auditing standards, we exercise professional judgment and maintain professional skepticism throughout the audit. We also:
• Identify and assess the risks of material misstatement of the financial statements, whether due to fraud or error, design and perform audit procedures responsive to those risks, and obtain audit evidence that is sufficient and appropriate to provide a basis for our opinion. The risk of not detecting a material misstatement resulting from fraud is higher than for one resulting from error, as fraud may involve collusion, forgery, intentional omissions, misrepresentations, or the override of internal control;
• Obtain an understanding of internal control relevant to the audit in order to design audit procedures that are appropriate in the circumstances, but not for the purpose of expressing an opinion on the effectiveness of [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS]'s internal control;
• Evaluate the appropriateness of accounting policies used and the reasonableness of accounting estimates and related disclosures made by management;
• Get to a conclusion about the adequacy of the use, by the management of the Agency, of the going concern accounting base and, based on the audit evidence obtained, conclude whether there is relevant uncertainty regarding events or conditions that may raise significant doubts regarding [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS]'s going concern. If we conclude that there is relevant uncertainty, we should draw attention in our audit report to the related disclosures in the accounting statements or include modification in our opinion, if the disclosures are inadequate. Our findings are based on the audit evidence obtained up to the date of our report. However, future events or conditions may lead [REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS] to no longer remain as a going concern;
• Evaluate the overall presentation, structure and content of financial statements, including disclosures, and whether the financial statements represent the underlying transactions and events in a manner that achieves fair presentation.
We are required to communicate with those charged with governance regarding, among other matters, the planned scope, the time of the audit and the significant audit findings, including any significant deficiencies in the internal controls that we identify during our work.
São Paulo, April 27, 2021.
[REDACTED FOR CONFIDENTIALITY REASONS]
More
Less
Experience
Years of experience: 6. Registered at ProZ.com: Jun 2021.