Six Sigma?
Thread poster: Heinrich Pesch
Heinrich Pesch
Heinrich Pesch  Identity Verified
Finland
Local time: 21:41
Member (2003)
Finnish to German
+ ...
Jun 22, 2003

Hat irgendjemand ne Ahnung, was ein Six Sigma Translator ist oder macht? Es gibt da ein Arbeitsangebot hier für Six Sigma.

 
Marc P (X)
Marc P (X)  Identity Verified
Local time: 20:41
German to English
+ ...
Six Sigma Jun 22, 2003

Six Sigma ist ein Begriff aus dem Bereich der Qualitätssicherung. Geht es etwa um die Übersetzung von Texten auf dem Gebiet?

Marc


 
Ralf Lemster
Ralf Lemster  Identity Verified
Germany
Local time: 20:41
English to German
+ ...
Programm zur Qualitäts- und Effizienzsteigerung Jun 22, 2003

Hallo Heinrich,
wenn mich mein Gedächtnis nicht täuscht, wurde das "Six-Sigma"-Konzept ursprünglich von GE entwickelt; Infos hierzu findest du u.a. bei Excel.

Gruß Ralf


 
Charlotte Blank
Charlotte Blank  Identity Verified
Germany
Local time: 20:41
Czech to German
+ ...
... oder von Motorola? Jun 22, 2003

...wenn mich mein Gedächtnis nicht täuscht, wurde das "Six-Sigma"-Konzept ursprünglich von GE entwickelt; Infos hierzu findest du u.a. bei Excel.

vielleicht war es auch Motorola? Zitat:
In 1986, Bill Smith, a senior engineer and scientist at Motorola, introduced the concept of Six Sigma to standardize
... See more
...wenn mich mein Gedächtnis nicht täuscht, wurde das "Six-Sigma"-Konzept ursprünglich von GE entwickelt; Infos hierzu findest du u.a. bei Excel.

vielleicht war es auch Motorola? Zitat:
In 1986, Bill Smith, a senior engineer and scientist at Motorola, introduced the concept of Six Sigma to standardize the way defects are counted. (http://mu.motorola.com/history.shtml)

Aber egal wer es sich ausgedacht hat, letzten Endes ist es tatsächlich ein Mittel zur Qualitätssicherung und -verbesserung.

Schönen Restsonntag noch!

Charlotte
Collapse


 
Claudia Krysztofiak
Claudia Krysztofiak  Identity Verified
Germany
Local time: 20:41
English to German
+ ...
Article in Business 2.0 Jun 22, 2003

Here is an article about Six Sigma:
Why Techies Don't Get Six Sigma
They already posted the job some days ago, and since I applied I haven't heard a word. So they really seem to be interested in Six Sigma acolytes at least, adepts preferred I guess with a suitable color of belt

The TQM system seems to be something betw
... See more
Here is an article about Six Sigma:
Why Techies Don't Get Six Sigma
They already posted the job some days ago, and since I applied I haven't heard a word. So they really seem to be interested in Six Sigma acolytes at least, adepts preferred I guess with a suitable color of belt

The TQM system seems to be something between a money machine and a sect. I did a little research and the education runs through several steps, where you achieve belts, as in a martial arts school.

Good luck!

Claudia
Collapse


 
Andras Szivak
Andras Szivak
Local time: 20:41
English to Hungarian
+ ...
Ganz bestimmt GE Jun 23, 2003

Ich kann es bestätigen, dass Six Sigma die Arbeitsschutzkonzept (und keine Qualitätssicherung) von GE ist. Ich habe die Gelegenheit gahabt, sogar ein Videomaterial darüber zu übersetzen. Alle Mitarbeier von GE müssen diese Vorschriften streng einhalten.

 
Klaus Herrmann
Klaus Herrmann  Identity Verified
Germany
Local time: 20:41
Member (2002)
English to German
+ ...
GE ja, aber sonst... Jun 23, 2003

Andras Szivak wrote:

Ich kann es bestätigen, dass Six Sigma die Arbeitsschutzkonzept (und keine Qualitätssicherung) ..


Sorry, aber diese Information ist schlichtweg unzutreffend. Qualitätssicherung und -steigerung stehen im Vordergrund dieses Ansatzes. Das kann sicherlich auch Auswirkungen auf die Arbeitssicherheit haben, aber ist nicht der primäre Fokus. Ohne die für viele amerikanische Firmen typischen NDAs zu ignorieren (GE ist nicht der einziger Hersteller, der Six Sigma anwendet), basiere ich diese Aussage auf eigenen Erfahrungen.


 
Guenther Danzer
Guenther Danzer  Identity Verified
Local time: 20:41
English to German
+ ...
Als Zusatz zu der Bemerkung von Klaus Jun 23, 2003

Alle, dies wissen möchten, sollten sich den folgenden Link ansehen ( http://www.fhwn.ac.at/studien/technik/ppd_zeitung/Zeitungsartikel_SixSigma_3.pdf ).
Da erfährt man kurz und schnell, was es bedeutet, wer's erfunden hat usw.



Günther


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Six Sigma?






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »