KudoZ home » English to Polish » Telecom(munications)

mobile telephone

Polish translation: telefon przenosny


21:36 Jul 9, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: mobile telephone
telefon ruchomy, telefon przenosny czy telefon komorkowy?
kgas
Polish translation:telefon przenosny
Explanation:
moze byc to telefon komorkowy, a moze byc np. radiotelefon.

Raczej nie mowi sie "ruchomy", bo on sam sie nie porusza, moze byc natomiast przenoszony, poniewaz nie ciagnie za soba kabla.

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-09 23:38:06 (GMT)
--------------------------------------------------

tak naprawde to niekomorkowy telefon przenosny to jest wireless telephone, ale skoro z kontekstu wynika, ze nie chodzi i komorke, to zostaje przenosny...
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Chyba mobile to nie to samo co cellular. Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3telefon przenosny
Magda Dziadosz
4 +4telefon komórkowyPiotr Kurek


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
telefon komórkowy


Explanation:
pwk

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-09 22:25:15 (GMT)
--------------------------------------------------

cellular i mobile oznaczaj± telefon komórkowy

Piotr Kurek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki
4 mins
  -> dziękuję

agree  Lucja Biel, Ph.D.
28 mins
  -> dziękuję

agree  Kasia Trzcińska-Draper
1 hr
  -> dziękuję

agree  Lota: tak. komorkowy (glownie w Europie)
3 hrs
  -> dziękuję

agree  bartek
7 hrs
  -> dziękuję

disagree  Tomasz Niedbala: W języku potocznym masz rację, ale "mobile" to również telefony DECT (np.Siemens)
9 hrs
  -> a to nie s± wire-free/wireless phones?

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
telefon przenosny


Explanation:
moze byc to telefon komorkowy, a moze byc np. radiotelefon.

Raczej nie mowi sie "ruchomy", bo on sam sie nie porusza, moze byc natomiast przenoszony, poniewaz nie ciagnie za soba kabla.

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-09 23:38:06 (GMT)
--------------------------------------------------

tak naprawde to niekomorkowy telefon przenosny to jest wireless telephone, ale skoro z kontekstu wynika, ze nie chodzi i komorke, to zostaje przenosny...

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Chyba mobile to nie to samo co cellular. Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Zdecydowanie przenośny ! Zaliczamy tu również np.DECT. Komórkowe - "cellular"
7 hrs

agree  Agnieszka Szotek: absolutely
11 hrs

agree  xxxjakubborys: oczywiscie
11 hrs