KudoZ home » English to Swedish » General / Conversation / Greetings / Letters

in the comfort of your own home

Swedish translation: i din vana hemmiljö


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in the comfort of your own home
Swedish translation:i din vana hemmiljö
Entered by: Sven Petersson

19:45 Apr 3, 2007
English to Swedish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: in the comfort of your own home
... by performing the treatment in the comfort of your own home.
Sven Petersson
Sweden
i din vana hemmiljö/i bekväm hemmiljö
Explanation:
Andra alternativ skulle kunna vara
"inom hemmets trygga väggar/i trygg hemmiljö om man, om det handlar om en behandling som man kan sköta hemma själv.

Det hade kanske varit lättare att komma med förslag om man fått se hela meningen.
Selected response from:

Lena Samuelsson
Sweden
Grading comment
:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2i din vana hemmiljö/i bekväm hemmiljö
Lena Samuelsson
3 +1i hemmets lugna vrå; innanför hemmets fyra väggar
Mårten Sandberg
3i hemmets trygga famnKent Andersson


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
i din vana hemmiljö/i bekväm hemmiljö


Explanation:
Andra alternativ skulle kunna vara
"inom hemmets trygga väggar/i trygg hemmiljö om man, om det handlar om en behandling som man kan sköta hemma själv.

Det hade kanske varit lättare att komma med förslag om man fått se hela meningen.


Lena Samuelsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
:o)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM: "i din vana hemmiljö" är bra.
6 hrs
  -> Tack, Mårten!

agree  Kjelle
9 hrs
  -> Tack Kjell-Erik!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
i hemmets lugna vrå; innanför hemmets fyra väggar


Explanation:
Om man vill ha något som drar åt fasta idiomatiska uttryck, men ändå inte blir för högstämt.

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxfinntranslat: ok
7 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i hemmets trygga famn


Explanation:
ett alternativ till...

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish