This question was closed without grading. Reason: Other
Nov 10, 2013 23:13
10 yrs ago
2 viewers *
English term
thoroughfare channel
English to Greek
Medical
Medical (general)
Histology - anatomy
metarteriole-thoroughfare channel
•metarteriole
– intermediate between an arteriole & a capillary
• thoroughfare
– intermediate between a capillary & a venule
•metarteriole
– intermediate between an arteriole & a capillary
• thoroughfare
– intermediate between a capillary & a venule
Proposed translations
(Greek)
3 | Κεντρικό κανάλι ροής | Athena K. |
3 | μετατριχοειδές φλεβίδιο | D. Harvatis |
References
metarteriole-thoroughfare channel = vascular shunt κατά κόσμον | Andras Mohay (X) |
Proposed translations
8 hrs
Κεντρικό κανάλι ροής
Κεντρικό κανάλι που επιτρέπει την (ελεγχόμενη) ροή του αίματος ανάμεσα σε φλεβίδιο-αρτηρίδιο.
Έχει να κάνει με την "διέλευση" του αίματος. Τα μεταρτηρίδια είναι
οι αρτηρίες που τροφοδοτούν με αίμα τα τριχοειδή αγγεία.
--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2013-11-11 08:11:11 GMT)
--------------------------------------------------
Όχι, δεν βρήκα τον ακριβή όρο στα Ελληνικά. Μετέφρασα ουσιαστικά την έννοια από την αγγλική ερμηνεία "central channel in the arteriolar system/ thoroughfare channel allows blood to flow freely between an arteriole and a venule".
Έχει να κάνει με την "διέλευση" του αίματος. Τα μεταρτηρίδια είναι
οι αρτηρίες που τροφοδοτούν με αίμα τα τριχοειδή αγγεία.
--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2013-11-11 08:11:11 GMT)
--------------------------------------------------
Όχι, δεν βρήκα τον ακριβή όρο στα Ελληνικά. Μετέφρασα ουσιαστικά την έννοια από την αγγλική ερμηνεία "central channel in the arteriolar system/ thoroughfare channel allows blood to flow freely between an arteriole and a venule".
Note from asker:
Με ενδιαφέρει εάν υπάρχει συγκεκριμένος όρος. Έχεις κάποια αναφορά έστω και μη ηλεκτρονική που να αναφέρεται ως "Κεντρικό κανάλι ροής"; Γιατί δεν το έχω συναντήσει κάπου. |
10 hrs
μετατριχοειδές φλεβίδιο
Υπάρχουν κάποια λίγα ευρήματα, ίσως είναι ό,τι πλησιέστερο έχουμε στα Ελληνικά:
https://www.google.gr/search?num=20&hl=en&site=webhp&source=...
--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-11 11:27:41 GMT)
--------------------------------------------------
Αυτό είναι το πρόβλημα: ο ορισμός «intermediate between a capillary & a venule» αντιστοιχεί στο μετατριχοειδές φλεβίδιο, ενώ το thoroughfare συνδέει μάλλον αρτηρίδιο με φλεβίδιο - δες και τη συζήτηση.
https://www.google.gr/search?num=20&hl=en&site=webhp&source=...
--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-11 11:27:41 GMT)
--------------------------------------------------
Αυτό είναι το πρόβλημα: ο ορισμός «intermediate between a capillary & a venule» αντιστοιχεί στο μετατριχοειδές φλεβίδιο, ενώ το thoroughfare συνδέει μάλλον αρτηρίδιο με φλεβίδιο - δες και τη συζήτηση.
Note from asker:
Αυτό δεν είναι το "postocapillary venule"; δεν νομίζω ότι είναι το ίδιο. https://www.google.gr/search?q=metacapillary+venule%22&rlz=1C1CHMO_elGR485GR485&oq=metacapillary+venule%22&aqs=chrome..69i57.7243j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#es_sm=93&espv=210&q=%22postcapillary+venule%22+thoroughfare |
Peer comment(s):
neutral |
Andras Mohay (X)
: Όπως και να έχει, προτιμότερο το "μετατριχοειδΙΚΟ φλεβίδιο": το αγγείο είναι τριχοειδές, το δε φλεβίδιο "μετατριχοειδικό" :-) / συγγενής > συγγενικό πρόσωπο, εμφύλιος [πόλεμος] > μετεμφυλιακά [χρόνια]
37 mins
|
Δεν διαφωνώ, αλλά πιστεύω ότι είναι θέμα σύμβασης.
|
Reference comments
10 hrs
Reference:
metarteriole-thoroughfare channel = vascular shunt κατά κόσμον
Capillary beds consist off two types of vessels:
1. A vascular shunt: a short vessel that connects an arteriole and a venule at opposite ends of a capillary bed. ***Also called Metarteriole – thoroughfare channel.***
2. True capillary: exchange vessels.
A metarteriole: A vessel intermediate between an arteriole and a capillary.
A thoroughfare channel: A channel continuous between a capillary and a venule.
www.4medstudents.com/.../The Capillary System...
1. A vascular shunt: a short vessel that connects an arteriole and a venule at opposite ends of a capillary bed. ***Also called Metarteriole – thoroughfare channel.***
2. True capillary: exchange vessels.
A metarteriole: A vessel intermediate between an arteriole and a capillary.
A thoroughfare channel: A channel continuous between a capillary and a venule.
www.4medstudents.com/.../The Capillary System...
Note from asker:
Ευχαριστώ, απλά με ενδιαφέρει εάν υπάρχει ακριβής μετάφραση για το "thoroughfare channel". |
Discussion
Ο όρος και η εν γένει προσέγγιση φαίνεται να ανήκει στη σχολή του B.W. Zweifach. Μια χρήσιμη παρουσίαση: M.P. Wiedeman, An Introduction to Microcirculation, ιδίως σ. 14κεξ., για την ορολογία: σσ. 17-18.
books.google.hu/books?isbn=032315946X
Μέχρι εδώ, στα αγγλόγλωσσα κείμενα, έτσι το βλέπω και εγώ.
Το πρόβλημα είναι ότι στα ελληνόγλωσσα κείμενα το «α/φ αναστόμωση» χρησιμοποιείται είτε για την τεχνητή είτε για τη μη φυσιολογική αναστόμωση (φίστουλα).
(Εξάλλου, δεν πρόκειται και περί αναστόμωσης με την ακριβή έννοια του όρου...)
Όσοι πιστοί, ρίξτε μια ματιά στη συνέχεια, αξίζει:
http://books.google.hu/books?id=BC9SiAsUPqsC&pg=PA144&lpg=PA...
Για το αρτηριοφλεβική αναστόμωση όμως δεν είμαι σίγουρη, αν και εκεί με έβγαλε και εμένα ο δρόμος το πρωϊ που το έψαξα.
http://www.lib.teiher.gr/webnotes/seyp/anatomycourse/anatomy...
http://books.google.gr/books?id=FoSiGTXn6BUC&pg=PA383&lpg=PA...