to strip skin

Polish translation: tu: nie narusza warstwy/bariery hydrolipidowej skóry

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to strip skin
Polish translation:tu: nie narusza warstwy/bariery hydrolipidowej skóry
Entered by: maci3j

15:49 Oct 8, 2013
English to Polish translations [PRO]
Science - Cosmetics, Beauty
English term or phrase: to strip skin
http://www.purefiji.com/purifying-cleanser/
maci3j
United States
tu: nie narusza warstwy/bariery hydrolipidowej skóry
Explanation:
Wydaje mi się, że o to tu chodzi.

Właściwości:

- Delikatnie myje, nie narusza warstwy hydrolipidowej skóry,
- Nie szczypie w oczy,
- Ułatwia rozczesywanie włosów,
- Bardzo dobrze tolerowany,
- Bez parabenów,
- Formuła delikatnie perfumowana,
- Hipoalergiczny,
- Od 1-go miesiąca życia.
http://www.apteka-melissa.pl/apteka/produkt/5564/bioderma-ab...

Delikatny, nawilżający żel myjący. Bez mydła, skutecznie czyści i nawilża skórę. Nie narusza naturalnej warstwy hydrolipidowej skóry.
http://sintiva.pl/kategoria/higiena-dzieci-i-niemowlat

Posiada on doskonałe właściwości myjące, doskonale się pieni nawet przy twardej wodzie. Jednocześnie jest niezwykle delikatny, zmywa również makijaż oczu, nie narusza bariery hydrolipidowej skóry.
http://www.organiquecosmetics.pl/pl/productCategory176/Basic...

Harsh soaps and detergents also strip the skin of lipids.
Biodegradable and will not strip natural oils from your skin
All of these can strip your skin of both its lipids and NMFs, hurting your skin's ability to retain moisture and protect itself from dryness
http://www.askcosmetics.com/myths.htm
Selected response from:

Gabriela Miklińska
Mexico
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wysuszać skórę
Bubz
4naruszać warstwę ochronną naskórka
Mirka Lenarcik
4naruszyć strukturę skóry
Joanna Modzelewska-Jankowiak
3 +1tu: nie narusza warstwy/bariery hydrolipidowej skóry
Gabriela Miklińska
4zrywać naskórek
Serenadele
3zdjąć skórę
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naruszyć strukturę skóry


Explanation:
"Delikatne oczyszczanie nie naruszy struktury skóry."

Moim zdaniem brzmi lepiej niż tłumaczenie dosłowne.


    Reference: http://www.eucerin.com/pl/o-skorze/o-skorze/skora-i-jej-komo...
    Reference: http://www.drhauschka.info.pl/programy-pielegnacyjne/idea-pi...
Joanna Modzelewska-Jankowiak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tu: nie narusza warstwy/bariery hydrolipidowej skóry


Explanation:
Wydaje mi się, że o to tu chodzi.

Właściwości:

- Delikatnie myje, nie narusza warstwy hydrolipidowej skóry,
- Nie szczypie w oczy,
- Ułatwia rozczesywanie włosów,
- Bardzo dobrze tolerowany,
- Bez parabenów,
- Formuła delikatnie perfumowana,
- Hipoalergiczny,
- Od 1-go miesiąca życia.
http://www.apteka-melissa.pl/apteka/produkt/5564/bioderma-ab...

Delikatny, nawilżający żel myjący. Bez mydła, skutecznie czyści i nawilża skórę. Nie narusza naturalnej warstwy hydrolipidowej skóry.
http://sintiva.pl/kategoria/higiena-dzieci-i-niemowlat

Posiada on doskonałe właściwości myjące, doskonale się pieni nawet przy twardej wodzie. Jednocześnie jest niezwykle delikatny, zmywa również makijaż oczu, nie narusza bariery hydrolipidowej skóry.
http://www.organiquecosmetics.pl/pl/productCategory176/Basic...

Harsh soaps and detergents also strip the skin of lipids.
Biodegradable and will not strip natural oils from your skin
All of these can strip your skin of both its lipids and NMFs, hurting your skin's ability to retain moisture and protect itself from dryness
http://www.askcosmetics.com/myths.htm

Gabriela Miklińska
Mexico
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz
12 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zdjąć skórę


Explanation:
OK?

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2013-10-08 16:46:41 GMT)
--------------------------------------------------

albo zdejmować naskórek

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bubz: a tego sobie nie wyobrazam - zdjac i powiesic na wieszaku ?
12 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naruszać warstwę ochronną naskórka


Explanation:
Np. http://www.kosmedica.pl/3_153/kosmetyki-pielegnacyjne/klapp-...

Raczej chodzi o naskorek, a nie skore wlasciwa.

Mirka Lenarcik
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wysuszać skórę


Explanation:
stripping skin (of natural oils) - tak np. dziala na skore mydlo, zmywajac zaniesczyszczenia rownoczesnie usuwa/niszczy naturalny plaszcz lipidowy skory - w ten sposob mydlo wysusza skore
http://www.sciaga.pl/tekst/69376-70-mydlo_rodzaje_i_wlasciwo...

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zrywać naskórek


Explanation:
zrywać naskórek

Serenadele
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search