ac induction motors

Polish translation: silniki indukcyjne prądu przemiennego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ac induction motors
Polish translation:silniki indukcyjne prądu przemiennego
Entered by: morgun

13:31 Mar 11, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: ac induction motors
Best practices for design

When implementing a load sharing configuration with ac induction motors, there are several methods that can be used to operate and control the motors. The simplest and most inexpensive method is to power all the motors across the line.
morgun
Poland
silniki indukcyjne prądu przemiennego
Explanation:
Takie jest prawidłowe wyrażenie (w normach, podręcznikach, dokumentacji). Sformułowanie "na prąd przemienny" jest zbyt potoczne.

Pokreślam: silniki są zasilane prądem przemiennym, a nie zmiennym. Różnica jest taka:

Do tej pory mowa była cały czas o prądzie STAŁYm, w którym elektrony poruszały się W JEDNYM USTALONYM KIERUNKU. Prąd ZMIENNY natomiast może pulsować (wtedy również poruszają się W JEDNYM KIERUNKU, ale NATĘŻENIE w różnych chwilach nie jest stałe, lecz pulsuje). Taki prąd nazywamy pulsującym. Natomiast częściej spotykamy prąd PRZEMIENNY – pulsuje on W OBYDWU KIERUNKACH, co chwila zmieniając kierunek przepływu. Wykresem zależności I(t), czyli natężenia prądu od czasu w przypadku prądu stałego jest linia prosta y=a, gdzie a to natężenie prądu. Prąd przemienny natomiast może mieć różne przebiegi ( wykresy i(t) ) jednak najbardziej popularny jest przebieg SINUSOIDALNY. Jak już zauważyliście z mojego zapisu: wielkie I oznacza prąd stały, małe - zmienny. Wykresem takim wtedy jest y=sin(t).
http://www.eioba.pl/a/st/podstawy-elektroniki-prad-zmienny



Ze względu na prąd zasilający rozróżnia się silnik elektryczny prądu stałego oraz prądu przemiennego (synchroniczne i asynchroniczne).
Ze względu na zasadę działania rozróżnia się następujące silniki elektryczne prądu przemiennego: indukcyjne, synchroniczne i komutatorowe.
http://www.silnikielektryczne.jor.pl/
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1silniki indukcyjne prądu przemiennego
Andrzej Mierzejewski
4 +1silnik indukcyjny na prąd stały
Rafal Piotrowski


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
silnik indukcyjny na prąd stały


Explanation:
AFAIK :-)

R.

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2011-03-11 13:39:35 GMT)
--------------------------------------------------

ZMIENNY!!!!!!!! Sorry :-/

Rafal Piotrowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: prąd przemienny
33 mins
  -> Thx :-)

neutral  Andrzej Mierzejewski: Nie stały i nie zmienny.
58 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
silniki indukcyjne prądu przemiennego


Explanation:
Takie jest prawidłowe wyrażenie (w normach, podręcznikach, dokumentacji). Sformułowanie "na prąd przemienny" jest zbyt potoczne.

Pokreślam: silniki są zasilane prądem przemiennym, a nie zmiennym. Różnica jest taka:

Do tej pory mowa była cały czas o prądzie STAŁYm, w którym elektrony poruszały się W JEDNYM USTALONYM KIERUNKU. Prąd ZMIENNY natomiast może pulsować (wtedy również poruszają się W JEDNYM KIERUNKU, ale NATĘŻENIE w różnych chwilach nie jest stałe, lecz pulsuje). Taki prąd nazywamy pulsującym. Natomiast częściej spotykamy prąd PRZEMIENNY – pulsuje on W OBYDWU KIERUNKACH, co chwila zmieniając kierunek przepływu. Wykresem zależności I(t), czyli natężenia prądu od czasu w przypadku prądu stałego jest linia prosta y=a, gdzie a to natężenie prądu. Prąd przemienny natomiast może mieć różne przebiegi ( wykresy i(t) ) jednak najbardziej popularny jest przebieg SINUSOIDALNY. Jak już zauważyliście z mojego zapisu: wielkie I oznacza prąd stały, małe - zmienny. Wykresem takim wtedy jest y=sin(t).
http://www.eioba.pl/a/st/podstawy-elektroniki-prad-zmienny



Ze względu na prąd zasilający rozróżnia się silnik elektryczny prądu stałego oraz prądu przemiennego (synchroniczne i asynchroniczne).
Ze względu na zasadę działania rozróżnia się następujące silniki elektryczne prądu przemiennego: indukcyjne, synchroniczne i komutatorowe.
http://www.silnikielektryczne.jor.pl/

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search