turn around

Polish translation: znacznie poprawić wyniki ekonomiczne / odzyskać rentowność

18:57 Apr 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research / vision - mision - strategy
English term or phrase: turn around
North American business
jeden z punktów strategii firmy
nie mam nic wiecej, ot wyliczanka, jak to bywa
Firma silnie amerykanska, potentat swiatowy, ze hej....
I nie wiem, czy to moze byc ....., albo ....., albo nawet i .....! :-)))
bartek
Polish translation:znacznie poprawić wyniki ekonomiczne / odzyskać rentowność
Explanation:
turn sth around/round =
to change an unsuccessful business, plan or system so that it becomes successful:
The new management team turned the ailing company around in under six months.

Propozycja ryzykowna w kontekście Twojego potentata, ale często potentaci światowego rynku mają gliniane nogi (Olivetti). I wtedy przychodzi jeden gość-wizjoner (jak Lee Iacocca do Chryslera kiedyś) i zmienia oblicze firmy. Albo i nie i wtedy mamy spektakularną klęskę (vide MG Rover w ostatnim tygodniu).

ZMNENIĆ OBLICZE FIRMY - to mogłaby być inna propozycja

Tak, czy inaczej musisz popatrzeć na stronę www Twojego potentata :-)
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
zadzwonilam do samej Ameryki i pogadalam jak czlowiek z czlowiekiem. Chodzilo im o zmianę w zarzadzaniu amerykańską podwaliną tej swojej firemki :-)) Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4no przecież to jest słownikowe...
Andrzej Lejman
3znacznie poprawić wyniki ekonomiczne / odzyskać rentowność
petrolhead


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
no przecież to jest słownikowe...


Explanation:
turnaround ÈtÎÕùn«ÇraUnd
n.
1. zwł. ekon. (nieoczekiwany) zwrot; gwałtowna poprawa (sytuacji); szczęśliwa odmiana (losu).
2. całkowity l. gwałtowny l. nieoczekiwany zwrot (w poglądach, opiniach).
3. cykl przewozowy, czas przewozu; cykl l. czas przeładunku.
4. ekon. cykl zamówienia.
5. US i Can. mot. zatoczka (do zawracania).


Pozostaje tylko zastanowić się, co pasuje, pewnie "zwrot w strategii firmy", "całkowita zmiana strategii" lub podobne.

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
znacznie poprawić wyniki ekonomiczne / odzyskać rentowność


Explanation:
turn sth around/round =
to change an unsuccessful business, plan or system so that it becomes successful:
The new management team turned the ailing company around in under six months.

Propozycja ryzykowna w kontekście Twojego potentata, ale często potentaci światowego rynku mają gliniane nogi (Olivetti). I wtedy przychodzi jeden gość-wizjoner (jak Lee Iacocca do Chryslera kiedyś) i zmienia oblicze firmy. Albo i nie i wtedy mamy spektakularną klęskę (vide MG Rover w ostatnim tygodniu).

ZMNENIĆ OBLICZE FIRMY - to mogłaby być inna propozycja

Tak, czy inaczej musisz popatrzeć na stronę www Twojego potentata :-)

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 80
Grading comment
zadzwonilam do samej Ameryki i pogadalam jak czlowiek z czlowiekiem. Chodzilo im o zmianę w zarzadzaniu amerykańską podwaliną tej swojej firemki :-)) Dzięki :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search