annubar

Slovak translation: snímač prietoku typu annubar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:annubar
Slovak translation:snímač prietoku typu annubar

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:55 Dec 4, 2009
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Additional field(s): Engineering: Industrial, Petroleum Eng/Sci
English term or phrase: annubar
Definition from NExTclass.net:
A gas measurement device that consists of a multiple-ported Pitot tube installed inside a pipe through which gas is flowing; it is installed perpendicular to the flow of gas. The length of the annubar is equal to the diameter of the pipe in which it is installed. An annubar senses the difference between total flowing pressure and static pressure; gas volume is calculated from this difference.

Example sentence(s):
  • Providing accurate and reliable steam flow measurement to the steam host is a very important aspect in generating revenue for the co-generation facility. The existing annubar flow measurement system could not measure the low end of the steam flow requirements without major changes to the piping and purchasing a new annubar. McCrometer, Inc.
  • Annubars have been used for years on flare applications. An annubar is a differential pressure device with the signal increasing proportional to the square of the flow. Annubars are good for high flow rate applications, but are not good for low flow applications due to the small pressure difference these flows represent. For mass flow applications, annubars require pressure and temperature compensation. ABLE Instruments & Controls Limited
  • Both the pitot tube and annubar contribute very small pressure drops, but they are not physically strong and should be used only with clean fluids. pc-education.mcmaster.ca
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

snímač prietoku typu annubar
Definition:
Annubar sa podobá pitotovej trubici, ktorá sa používa na meranie prietoku plynov, alebo tekutín
v potrubí.
Pitotova trubica meria rozdiel medzi statickým tlakom a hydrodynamickým tlakom média v potrubí. Objemový prietok sa počíta z rozdielu pomocou Bernoulliho pravidla a berie do úvahy priemer potrubia.

Najväčší rozdiel medzi annubarom a pitotovou trubicou je, že annubar sníma viac vzoriek v celom priereze trubice, alebo potrubia. Týmto spôsobom spriemeruje rôzne tlaky, na ktoré narazí a zohľadní zmeny prietoku v priereze. Pitotova trubica poskytne podobný údaj, ak sa hrot trubice nachádza v bode, v priereze trubice, kde sa prietoková rýchlosť blíži k priemernej rýchlosti.

Annubar je zaregistrovaná značka spoločnosti Emerson Process Management / Rosemount.
Selected response from:

Peter Hladky
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2snímač prietoku typu annubar
Peter Hladky
5rýchlostná sonda značky Annubar
Jan Kolesar


  

Translations offered


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
rýchlostná sonda značky Annubar


Definition from Veľkoobchod MART.sk:
Rýchlostné sondy Annubar, ITABAR, clony a meracie trate

Example sentence(s):
  • Integrovaná montáž pre Annubar a Massprobar vrátane skúšky tesnosti... - Rosemount  
Jan Kolesar
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 7

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
snímač prietoku typu annubar


Definition from Wikipéda:
Annubar sa podobá pitotovej trubici, ktorá sa používa na meranie prietoku plynov, alebo tekutín
v potrubí.
Pitotova trubica meria rozdiel medzi statickým tlakom a hydrodynamickým tlakom média v potrubí. Objemový prietok sa počíta z rozdielu pomocou Bernoulliho pravidla a berie do úvahy priemer potrubia.

Najväčší rozdiel medzi annubarom a pitotovou trubicou je, že annubar sníma viac vzoriek v celom priereze trubice, alebo potrubia. Týmto spôsobom spriemeruje rôzne tlaky, na ktoré narazí a zohľadní zmeny prietoku v priereze. Pitotova trubica poskytne podobný údaj, ak sa hrot trubice nachádza v bode, v priereze trubice, kde sa prietoková rýchlosť blíži k priemernej rýchlosti.

Annubar je zaregistrovaná značka spoločnosti Emerson Process Management / Rosemount.

Example sentence(s):
  • KAPITOLA 6. METÓDY MERANIA PRIETOKU 21 Typ prietokomerov Percento používateľov magneticko-indukčné 50 % prierezové (clonové) 50 % turbínové 50 % hmotnostné 43 % . . . . . . annubar 21 % teplotné 21 % objemové 20 % . . . . . . Tabuľka 6.3: Používané typy prietokomerov - Meranie a systémy merania  
  • Pre potrubia väčších priemerov ako 250 mm, alebo keď sa musíme vyhnúť dodatočným tlakovým stratám, sú napriek vyšším nákladom používané Pitotove trubice pre meranie prietokov; ako sú typ Annubar, ktorý je vybavený mikro-manometrom a snímačom. Výstupný diagram, týkajúci sa tejto meracej techniky je v prílohe. Násobné záznamy o tlaku umožňujú získať priemernú hodnotu tlaku a tomu odpovedajúcu hodnotu prietoku; meraný rozdiel tlakov je úmerný kvadrátu hodnoty prietoku. - EAST-GSR  

Explanation:
Myslím, že v danom kontexte je lepšie použiť annubar ako typ, resp. spôsob merania, ako značku, aj keď je Annubar registrovaná značka. V prospech tohoto tvrdenia hovoria aj príklady viet zo zadania a aj definícia z Wikipédie, kde sa annubar neuvádza ako značka, ale ako spôsob merania, resp. ako zariadenie na meranie prietoku.
Peter Hladky
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Igor Liba
1 day 4 hrs
  -> Vďaka Igor.

Yes  Jan Kolesar
1 day 16 hrs
  -> Ďkujem pán Kolesár.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search