KudoZ home » English to Norwegian » Medical

lead

Norwegian translation: leder, ledning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lead
Norwegian translation:leder, ledning

03:50 Jan 28, 2004
English to Norwegian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: lead
Zoll 3 Lead Patient Cable with integral lead wires-IEC
Helene
leder, ledning
Explanation:
"Cable, 3-lead" oversetter jeg med "kabel, 3-leder"
"Leadwire" oversetter jeg med "ledningstråd" eller bare "ledning"
"integral lead wires" = "integrerte ledningstråder"
Hvor er Per B. og Roald når man trenger dem!?
For øvrig: epost meg gjerne på geir.vikan@linuxdesign.no om du har mer fra denne jobben.
Geir
Selected response from:

Geir Vikan
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1leder, ledning
Geir Vikan
4avledning
uranus


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
leder, ledning


Explanation:
"Cable, 3-lead" oversetter jeg med "kabel, 3-leder"
"Leadwire" oversetter jeg med "ledningstråd" eller bare "ledning"
"integral lead wires" = "integrerte ledningstråder"
Hvor er Per B. og Roald når man trenger dem!?
For øvrig: epost meg gjerne på geir.vikan@linuxdesign.no om du har mer fra denne jobben.
Geir

Geir Vikan
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Nudah? ;) Satt nedfor med arbeid i går, ja hele uken, faktisk...:)
10 days

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avledning


Explanation:
Jeg tror dette dreie seg om kardiologisk medisinteknisk utstyr. Innen kardiologi brukes avledninger. F.eks. EKG har 12 avledninger mens en vanlig hjerteovervåkning krever minimum 3 avledninger.

Hilsen sykepleier fra hjerteovervåkning

uranus
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 39