KudoZ home » English to Polish » Other

taser/ stun gun

Polish translation: taser


09:05 Oct 28, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Other
English term or phrase: taser/ stun gun
"Then a cop fired a tazer/ taser (stun gun) at him and he went down."

Paralizator, ale czy istnieje inna nazwa na te, które na druciku wystrzeliwują ten ładunek z pewnej odległości.

Dzięki.
PAS
Polish translation:taser
Explanation:
TASER to nazwa firmy produkującej środki samoobrony,
http://www.taser.com/
więc pewnie nazwa i u nas się rozpowszechni tak jak colt czy winchester

"Taser może być używany jako broń kontaktowa lub z odległości kilku metrów, ponieważ wystrzeliwuje dwie metalowe igiełki, które za pomocą cienkich drucików połączone są z pistoletem. W Polsce taser został zaliczony do paralizatorów, ale z tradycyjnymi urządzeniami tego typu nie ma zbyt wiele wspólnego. "

http://www.po40.pl/samoobrona.html
Selected response from:

leff
Grading comment
dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1taser
leff
3pistolet-paralizator / taser
Marek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
taser


Explanation:
TASER to nazwa firmy produkującej środki samoobrony,
http://www.taser.com/
więc pewnie nazwa i u nas się rozpowszechni tak jak colt czy winchester

"Taser może być używany jako broń kontaktowa lub z odległości kilku metrów, ponieważ wystrzeliwuje dwie metalowe igiełki, które za pomocą cienkich drucików połączone są z pistoletem. W Polsce taser został zaliczony do paralizatorów, ale z tradycyjnymi urządzeniami tego typu nie ma zbyt wiele wspólnego. "

http://www.po40.pl/samoobrona.html

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 331
Grading comment
dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold
6 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pistolet-paralizator / taser


Explanation:
albo opisowo albo stosując nazwę własną

chociaż najbardziej mi pasuje paralizator harpun (bo ofiara jest przecież na 'uwięzi')
http://www.insomnia.pl/temat169074/

Nawet humanitarny pistolet – paralizator. zabija raz na 10 000 strzałów. ...
PARALIZATOR - PISTOLET. Najpopularniejszym modelem tego rodzaju jest ...
www.mt.com.pl/num/11_05/be.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2005-10-28 09:32:23 GMT)
--------------------------------------------------

zob. też pistolet paraliżujący
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="pistolet paraliżujący"&...

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654