KudoZ home » English to Swedish » Other

shifting bar

Swedish translation: se nedan


10:35 Dec 4, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other
English term or phrase: shifting bar
Valverksstativ, bunttransportvagn: "Support of shifting bar"
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:se nedan
Explanation:
Reinos tolkning kan mycket väl vara korrekt, men alternativ finns, så försök få mer kontext.

Industriteknisk Ordbok:
shifting = förskjutning, omlänkning, växling
shifting arm = mellanhjulsarm
shifting fork = skiftgaffel
shifting lever = manöverspak
shifting unit = omlänkningsenhet

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 21 mins (2004-12-05 07:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

Efter tillägget lutar jag också åt Reinos svar.
\"Spolbytesbalk, spolbytesstång\"?
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack, det ska vara spolbytesbalk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1se nedanmyrwad
1växlingsbalkReino Havbrandt


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
växlingsbalk


Explanation:
Antar då att det är en kranbalk som används för att byta/växla material på transportvagnen

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
se nedan


Explanation:
Reinos tolkning kan mycket väl vara korrekt, men alternativ finns, så försök få mer kontext.

Industriteknisk Ordbok:
shifting = förskjutning, omlänkning, växling
shifting arm = mellanhjulsarm
shifting fork = skiftgaffel
shifting lever = manöverspak
shifting unit = omlänkningsenhet

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 21 mins (2004-12-05 07:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

Efter tillägget lutar jag också åt Reinos svar.
\"Spolbytesbalk, spolbytesstång\"?

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 233
Grading comment
Tack, det ska vara spolbytesbalk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Du har rätt. Det är omöjligt att pricka in rätt term utan mer kontext.
1 hr
  -> Tack Reino!