KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

two coats colors

Swedish translation: tvålagersfärger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:two coats colors
Swedish translation:tvålagersfärger
Entered by: Monica Berntsson

03:07 Oct 27, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: two coats colors
Det handlar om bilfärger. "Basecoat system for two coats colors." Or "three coats colors".
Monica Berntsson
Sweden
tvålagersfärger
Explanation:
Kollade lite på nätet - tycks handla om "effektlacker" där man först lägger en grund och sedan lägger på exempelvis guldflingor eller liknande
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tvålagersfärger
Sven Petersson
4tvålagersfärgerHans-Bertil Karlsson


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tvålagersfärger


Explanation:
Kollade lite på nätet - tycks handla om "effektlacker" där man först lägger en grund och sedan lägger på exempelvis guldflingor eller liknande

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack!

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tvålagersfärger


Explanation:
Tvålagersfärger, det är när man har en grundfärg och en färg ovanpå med önskat pigment.
Trelagersfärger, det är när man har en grundfärg, en färg med önskat pigment och ovanpå en transparent eller semitransparent (med effekter som "metall") som ger ythårdhet.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14142