la gloire en occident

Dutch translation: [merk] loopt nu ook lekker in het Westen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:la gloire en occident
Dutch translation:[merk] loopt nu ook lekker in het Westen
Entered by: Els Thant, M.A., B.Tr. (X)

17:26 Apr 11, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / fashion - watches
French term or phrase: la gloire en occident
context: artikel over trendy sportschoenen
onder een foto staat: "LA GLOIRE EN OCCIDENT"
"[marque] est connu au Japon depuis le milieu du siècle dernier. Sa popularité chez nous a été «boostée» par son apparition éclatante dans [film]"
> "(op naar de) roem in het Westen"? Eigenlijk is het merk in het Westen al populair/bekend/beroemd...
Suggesties?
Merci!
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Loopt nu ook lekker in het Westen!
Explanation:
... op sportschoenen :-)
Selected response from:

hirselina
Grading comment
deze is leuk en past in mijn tekst!
merci, ook aan de anderen voor hun waardevolle suggesties!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4populair in het Westen/ of in Europa
Adela Van Gils
3opmars naar het Westen/XX gaat westwaarts
Nicolette Ri (X)
2Loopt nu ook lekker in het Westen!
hirselina
1"Het begon allemaal in het Westen"
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
"Het begon allemaal in het Westen"


Explanation:
Zoals je zelf al aangeeft! En dat aspect van verleden tijd kan best als foto-onderschrift gebruikt worden.
Is de foto overigens uit de film?

Om onbekende reden buitelen nu in mijn hoofd twee filmtitels over elkaar heen: L'année dernière à Marienbad (Alain Resnais?) en "Les parapluies de Cherbourg" (??). Ik heb ze geloof ik niet eens gezien... Geef op het eind de titel eens, wil je?

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nicolette Ri (X): ben je niet in de war tussen oost en west?
11 hrs
  -> Nee hoor, maar de zin met ëigenlijk"zette me op het verkeerde been. De volgorde is kennelijk andersom dan ik tot de extra toelichting begreep

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opmars naar het Westen/XX gaat westwaarts


Explanation:
of zoiets

Nicolette Ri (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
populair in het Westen/ of in Europa


Explanation:
Nog een variant. Succes.

Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

22 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Loopt nu ook lekker in het Westen!


Explanation:
... op sportschoenen :-)

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
deze is leuk en past in mijn tekst!
merci, ook aan de anderen voor hun waardevolle suggesties!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search