KudoZ home » French to Dutch » Engineering (general)

coupelle

Dutch translation: schotel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:coupelle
Dutch translation:schotel
Entered by: Bieke Bernaert

20:26 Nov 1, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / montage kranen
French term or phrase: coupelle
1)INSTRUCTIONS POUR L’ÉVENTUEL REMPLACEMENT DE LA CARTOUCHE
Après avoir fermé l’alimentation du réseau, enlever le cabochon (1) et la poignée (3), en dévissant la vis (2) -
Enlever *la coupelle* (4), dévisser l’écrou de blocage (5) et enlever la cartouche (6)
Wat is de nederlandse term voor coupelle
Carolien de Visser
France
schotel
Explanation:
Kwam ik tegen in een gebruiksaanwijzing, maar ik vind het maar een raar woord. In het Engels 'plate', in het Duits 'Teller' dus het zou toch kunnen kloppen.
Selected response from:

Bieke Bernaert
Netherlands
Grading comment
Dank je wel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3schotelBieke Bernaert
3inktpatroonhouder
Elma de Jong


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inktpatroonhouder


Explanation:
Uit de context maak ik op dat de oude inktpatroon verwijderd moet worden uit de "coupelle".

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-01 21:29:47 GMT)
--------------------------------------------------

Foutje, sorry, ik was te snel en dacht dat het om een printer ging! Excuus.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schotel


Explanation:
Kwam ik tegen in een gebruiksaanwijzing, maar ik vind het maar een raar woord. In het Engels 'plate', in het Duits 'Teller' dus het zou toch kunnen kloppen.


    Reference: http://www.grohe.nl/lib/1/tpi/1130316.pdf
Bieke Bernaert
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dank je wel