Hauswirtschaftsraum

Swedish translation: grovkök

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hauswirtschaftsraum
Swedish translation:grovkök
Entered by: Erik Hansson

05:59 Apr 21, 2005
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / utrymme i egnahem
German term or phrase: Hauswirtschaftsraum
Särskilt rum i bl.a. egnahem som kan innehålla tvättmaskin, tork, kanske förvaringsskåp för dammsugare och strykbräda, i vissa fall även skafferi. Finns det ett passande begrepp på svenska? Är tveksam inför grovkök.
Erik Hansson
Germany
grovkök
Explanation:
Är väl inte så dumt.

NEO: "rum med vatten, avlopp och annan inredning för grövre hushållssysslor"
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack till er alla. Det får bli grovköket eftersom utrymmet inte är begränsat till tvättning.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tvättstuga
asptech
3 +1grovkök
Klas Törnquist


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tvättstuga


Explanation:
har väl detta utrymme kallats i alla tider

asptech
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 293

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Staffan Wiman: Är väl det vanligaste i vanliga hus.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
grovkök


Explanation:
Är väl inte så dumt.

NEO: "rum med vatten, avlopp och annan inredning för grövre hushållssysslor"

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tack till er alla. Det får bli grovköket eftersom utrymmet inte är begränsat till tvättning.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: Definitivt
2 days 9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search