KudoZ home » German to Polish » Law (general)

Betriebsstaette

Polish translation: zakład


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betriebsstaette
Polish translation:zakład
Entered by: aneta_psikus

22:06 Jul 5, 2007
German to Polish translations [PRO]
Law (general) / prawo skarbowe
German term or phrase: Betriebsstaette
Wird der Arbeitslohn von einer Betriebsstaette oder festen Einrichtung des Arbeitgebers im o.a. Staat getragen?

Czy wynagrodzenie jest ponoszone prze zaklad ( jaki?)...lub stała placówkę pracodawcy w wyzej wymienionym państwie?
Stimmt es? Und was heisst eigentlich diese Betriebsstaette?
aneta_psikus
zakład
Explanation:
tu nie ma co kombinować, pojęcia zostały już dawno zdefiniowane w umowach w sprawie unikania podwójnego opodatkowania

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2007-07-06 09:36:21 GMT)
--------------------------------------------------

Umowa między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisana w Berlinie dnia 14 maja 2003 r.

W pierwszym linku miało wyskoczyć to, ale coś się pokręciło. Niemniej jednak warto ten dokument w bazie odszukać. Jest dwujęzyczny i wiele wyjaśnia
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2zakładDanuta Polanska
3jednostka lokalna
Jarek Kołodziejczyk


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednostka lokalna


Explanation:
Tak porównując:
http://www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-161...

i

http://www.steuerlexikon-online.de/Betriebsstaette.html

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 257

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
zakład


Explanation:
tu nie ma co kombinować, pojęcia zostały już dawno zdefiniowane w umowach w sprawie unikania podwójnego opodatkowania

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2007-07-06 09:36:21 GMT)
--------------------------------------------------

Umowa między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisana w Berlinie dnia 14 maja 2003 r.

W pierwszym linku miało wyskoczyć to, ale coś się pokręciło. Niemniej jednak warto ten dokument w bazie odszukać. Jest dwujęzyczny i wiele wyjaśnia


    Reference: http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    Reference: http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=822
Danuta Polanska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Łuczka
1 hr
  -> Dzięki :-))

agree  Aleksandra Kwasnik: yep :-)
7 hrs
  -> Man sieht sich wieder! Danke :-))