KudoZ home » German to Polish » Science

Kristallsalz

Polish translation: sól krystaliczna


09:42 Dec 4, 2003
German to Polish translations [PRO]
Science
German term or phrase: Kristallsalz
Ca. 1 oder 2 Teelöffel Sole aus *Kristallsalz* (keinesfalls das handelsübliche Kochsalz!) können dem Wasser beigefügt werden.
Aleksandra Bettin
Polish translation:sól krystaliczna
Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-12-04 09:46:57 GMT)
--------------------------------------------------

A dystrybucją tego cudeńka zajmuje się m.in. nasz koleżanka po fachu :)

http://www.republika.pl/solhimalajska/

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-12-04 09:47:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://storytel.republika.pl/Sol.html

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-12-04 09:56:09 GMT)
--------------------------------------------------

A.L. Biała śmierć to cukier, a sól kuchenna to to paskudztwo, które sprawia, że duża część mężczyzn (i kobiet) w wieku poborowym cierpi na nadciśnienie tętnicze krwi :)
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
Serdecznie dziekuje!
Ola
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sól krystaliczna
SATRO
3sól kamienna
Andrzej Lejman


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sól kamienna


Explanation:
w przciwieństwie do warzonej, czyli otrzymywanej przez odparowanie solanki.

Być może o to chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 09:49:26 (GMT)
--------------------------------------------------

A, jednak, jak widzę to coś innego

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 09:51:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Znow kolejne \"cudowne\" odkrycie. A z drugiej strony są ci, którzy na sól i cukier mówią \"biała śmierć\"...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3752

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sól krystaliczna


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-12-04 09:46:57 GMT)
--------------------------------------------------

A dystrybucją tego cudeńka zajmuje się m.in. nasz koleżanka po fachu :)

http://www.republika.pl/solhimalajska/

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-12-04 09:47:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://storytel.republika.pl/Sol.html

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-12-04 09:56:09 GMT)
--------------------------------------------------

A.L. Biała śmierć to cukier, a sól kuchenna to to paskudztwo, które sprawia, że duża część mężczyzn (i kobiet) w wieku poborowym cierpi na nadciśnienie tętnicze krwi :)

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3357
Grading comment
Serdecznie dziekuje!
Ola

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewunia: dok³adnie tak; pojêcie stosowane w chemii
8 hrs
  -> Sasiba