KudoZ home » English to Croatian » Metrology

back pressure

Croatian translation: protutlak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back pressure
Croatian translation:protutlak
Entered by: Dubravka Hrastovec

13:07 Feb 14, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology / LC/MS applications
English term or phrase: back pressure
Kapilarna tekućinska kromatografija...
Kontekst: "retention time stability independent of column back pressure".
Iz ovog opisa http://en.wikipedia.org/wiki/Back_pressure razumijem o čemu se radi, ali ne znam točan izraz na hrv.
Dubravka Hrastovec
Croatia
protutlak
Explanation:
vidi link, str. 70

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-15 09:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

Ne znam za taj tehnički rječnik, ali svi rječnici koje ja imam (pa i oni online) to prevode sa protutlak ili protupritisak...
http://web.math.hr/~igaly/EH43/HE189.htm
http://www.eudict.com/?lang=engcro&word=back pressure
http://www.babylon.com/definition/back_pressure/Croatian
http://www.english-croatian.e-slownik.info/page2,b*,en.html
Selected response from:

Marija Kostovic
Croatia
Grading comment
Hvala Vam svima.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4protutlak
Marija Kostovic
3 +5povratni tlak
eleonora_r


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
povratni tlak


Explanation:
Mislim da bi to moglo biti to.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2008-02-14 14:06:34 GMT)
--------------------------------------------------

Povratni tlak. povezan s ispiranjem sustava kisikom može izazvati više izlazne koncentracije inhalacijskog anestetika od prilagođenih:pojava poznata kao ...
anestezija.org/index.php/Anesteziološki_strojevi - 50k -

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-14 14:10:17 GMT)
--------------------------------------------------

Sva vozila homologirana za donje punjenje moraju na sebi imati identifikacijsku pločicu na kojoj je naveden najveći dopušteni broj priključenih utakačkih ruku koje mogu raditi istovremeno, a da je pritom sigurno da će povratni tlak postrojenja biti u granicama prema točki 2.2., i neće preći vrijednost od 55 milibara što bi moglo uzrokovati otvaranje sigurnosnih ventila.

www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2006/3047.htm

eleonora_r
Meets criteria
Native speaker of: Croatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aljosa Marinkovic: Doslovni prijevod je u ovom slučaju točan (iako se u biti radi o otporu kojeg cijev pruža mediju u prolasku). To konkretno znači npr kod automobilskog ispuha tlak koji djeluje na klipove motora, a uzrokuje ga otpor koji trpe ispušni plinovi pri prolasku
7 mins
  -> Hvala

agree  sazo
37 mins
  -> Hvala

agree  Romana
46 mins
  -> Hvala

agree  xxxKale75: Tehnicki rijecnik...
2 hrs
  -> Hvala

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 hrs
  -> Hvala

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
protutlak


Explanation:
vidi link, str. 70

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-15 09:29:00 GMT)
--------------------------------------------------

Ne znam za taj tehnički rječnik, ali svi rječnici koje ja imam (pa i oni online) to prevode sa protutlak ili protupritisak...
http://web.math.hr/~igaly/EH43/HE189.htm
http://www.eudict.com/?lang=engcro&word=back pressure
http://www.babylon.com/definition/back_pressure/Croatian
http://www.english-croatian.e-slownik.info/page2,b*,en.html


    Reference: http://www.ina.hr/UserDocsImages/pdf/Naftni-rjecnik-peric.pd...
Marija Kostovic
Croatia
Meets criteria
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala Vam svima.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dinap: mislim da se ovo češće koristi kod kromatografije
1 hr
  -> Hvala!

agree  ihodak4: nepoznata mi je ta struka; ali Trojezični građevinski Masmedia; Prager isto navodi back-pressure = protupritisak
2 days18 hrs
  -> Hvala!

agree  Mira Stepanovic: Rečnik mašinske tehnike, J. Miličević kao i Naučno-tehnički rečnik R. Popić: back-pressure - protivpritisak
3 days5 hrs
  -> Hvala!

agree  Veronica Prpic Uhing: Hvala bas mi sada treba
588 days