valuation roll

Hungarian translation: értékjegyzék, értéknyilvántartás

05:21 Nov 6, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: valuation roll
Nem boldogulok ezzel a kifejezéssel. Sajnos szövegkörnyezetet nem tudok megadni.

http://www.saa.gov.uk/valroll.html

Köszönettel:

Zsófi
Zsofi Havellant
Hungarian translation:értékjegyzék, értéknyilvántartás
Explanation:
Valóban nincs ilyen Magyarországon, az értékbecslés kifejezést azért kerülném, mert azt értékesítés előtt alkalmazzák, például a felszámoló értékbecslést készíttet, mielőtt pályázatot írna ki egy adott ingatlan értékesítésére. Maga az érték meghatározása persze ettől még történhet ugyanúgy becsléssel.
Valóban nincs szó "külhoni" ingatlanokról, hanem "nem lakás céljára szolgáló ingatlanok" értékének nyilvántartásáról beszélhetünk.
Selected response from:

HLS Ltd.
United Kingdom
Grading comment
Köszönöm szépen a válaszokat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2értékjegyzék, értéknyilvántartás
HLS Ltd.
4nem lakáscélú ingatlanok nyilvántartása
Andras Mohay (X)
4értékbecslési jegyzék
Tamas Elek
4 -1torvenyesen bejegyzett kulhoni ingatlanok nyilvantartasa
Barbara Korinna Szederkenyi


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
torvenyesen bejegyzett kulhoni ingatlanok nyilvantartasa


Explanation:
Sajnos csak ilyen korulmenyesen sikerult osszefoglalni illetve hozza kellene fuznom meg, hogy a fenti kifejezessel a skociai adohivatal dokumentumat illetik.

Barbara Korinna Szederkenyi
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tamas Elek: Szó nincs külhoni ingatlanokról, a referenciában a non-domestic ipari ingatlanokat jelent, és nem az adóhivatal dokumentumai. A Scottish Assessors Association tartja ezeket nyilván, és az önkormányzat veti ki az adót. Lásd a linkjeimet.
1 hr
  -> Igen, ezt felreertelmeztem. Koszonom az infot!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
értékbecslési jegyzék


Explanation:
Ennek nincs megfelelője Magyarországon, de így tudnám egyszerűen és érthetően leírni. A lényege az, hogy időnként felmérik az összes ingatlan értékét, és ez alapján vetik ki az ingatlanadót (council tax).



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2014-11-06 09:08:06 GMT)
--------------------------------------------------

A második linkem alapján 1994 óta tényleg csak az ipari ingatlanokat mérik fel, de a lényegen nem változtat.


    Reference: http://www.scotlandspeople.gov.uk/content/help/index.aspx?r=...
    Reference: http://www.scan.org.uk/knowledgebase/topics/valrolls_topic.h...
Tamas Elek
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
értékjegyzék, értéknyilvántartás


Explanation:
Valóban nincs ilyen Magyarországon, az értékbecslés kifejezést azért kerülném, mert azt értékesítés előtt alkalmazzák, például a felszámoló értékbecslést készíttet, mielőtt pályázatot írna ki egy adott ingatlan értékesítésére. Maga az érték meghatározása persze ettől még történhet ugyanúgy becsléssel.
Valóban nincs szó "külhoni" ingatlanokról, hanem "nem lakás céljára szolgáló ingatlanok" értékének nyilvántartásáról beszélhetünk.


    Reference: http://web1.joburg.org.za/Valuations.nsf/eservFAQ?Openform
    Reference: http://www.scotlandspeople.gov.uk/Content/FAQs/Questions/ind...
HLS Ltd.
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm szépen a válaszokat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tamas Elek: Valóban jobb ez a kifejezés.
1 day 44 mins
  -> Köszönöm szépen!

agree  Ildiko Santana: "nem lakáscélú ingatlanok értéknyilvántartása"
1 day 17 hrs
  -> Köszönöm szépen!

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nem lakáscélú ingatlanok nyilvántartása


Explanation:
rövidebben, de kissé idétlenül:

"nem lakáscélú ingatlan-nyilvántartás"
"nem lakáscélú ingatlankataszter"


Az ingatlan-nyilvántartás olyan közhiteles nyilvántartás, amely településenként tartalmazza az ország valamennyi ingatlanának a törvényben meghatározott adatait, az ingatlanhoz kapcsolódó jogokat és más, jogi szempontból lényeges (releváns) tényeket. […]Az ingatlan-nyilvántartás – régi magyar nevén ingatlan-kataszter, vagy röviden kataszter – elsődleges célja az adókötelezettségek nyilvántartása és egységes kezelése.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Ingatlan-nyilvántartás_a_magyar...

Ingatlankataszter nélkül nincs értelme ingatlanadónak
Gazdasági Rádió, MTI, 2009. május 14. 06:28
Tetővel kezdeni az építkezést: a szakmai szervezet szerint az épületeknek nincs korrekt nyilvántartása, hihetetlen persorozat indulhat.
A Magyar Ingatlanközvetítők és Értékbecslők Szakmai Szervezete megállapítása szerint a háttér, azaz az ingatlankataszter hiányzik legjobban, e nélkül olyan, mintha valaki a tetővel kezdené az építkezést.
http://old.gazdasagiradio.hu/cikk/21154/

Ingatlankataszter nélkül nem megy
"Az ingatlanadó szakmailag kidolgozatlan. Egy tisztességes értékalapú adó bevezetéséhez ingatlankataszter szükséges, és egy ilyen nyilvántartás elkészítése minimum három év" – mondta lapunknak Borsi László, a Magyar Ingatlanparlament elnöke
http://archivum.magyarhirlap.hu/kronika/ingatlankataszter_ne...

Property based local taxation in Scotland is split into two separate parts - domestic property and non-domestic property. Domestic properties are subject to COUNCIL TAX whilst non-domestic properties are entered in theValuation Roll with a rateable value and the occupiers are charged rates.
Rateable Value
Rateable Value is defined by the Valuation and Rating (Scotland) Act 1956. It is the rent that a tenant might reasonably be expected to pay for the property on a year to year basis assuming that the tenant is also responsible for paying for items such as building repairs and insurance.
http://www.orkney-shetland-vjb.co.uk/VALUATION.html

What is a non-domestic property?
http://www.northwarks.gov.uk/info/200012/business_rates/87/b...



Andras Mohay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tamas Elek: A "nem lakáscélú"-t kihagynám, mert ez nem igaz, 1989 előtt értékelték a lakáscélú ingatlanokat is, ezek még mindig megvannak, használják őket, csak nem frissítik. Az ingatlan-nyilvántartással meg nem keverném, az a földhivatal (Land Registry) hatásköre.
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search