lie upon the reach of treetops

Romanian translation: se sprijină pe/de/în vârfurile copacilor

14:54 May 27, 2015
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: lie upon the reach of treetops
Here is the place I have found,

of fertile earth between tumbled stone.



Where the firmament

and all of its tiny lights,

lie upon the reach of treetops.
iuliaanchidin
United Kingdom
Romanian translation:se sprijină pe/de/în vârfurile copacilor
Explanation:
O varianta - banuiesc ca exista o oarecare libertate de reformulare...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2015-05-27 15:03:30 GMT)
--------------------------------------------------

Cred ca ar mai merge si "se odihnesc in varfurile copacilor
Selected response from:

Claudia Coja
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3se sprijină pe/de/în vârfurile copacilor
Claudia Coja
4se lasă la discreția vârfurilor copacilor
adami
4sunt la-ndemâna crestelor copacilor
crocox
3se aştern peste crestele copacilor
alicip


Discussion entries: 9





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
se sprijină pe/de/în vârfurile copacilor


Explanation:
O varianta - banuiesc ca exista o oarecare libertate de reformulare...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2015-05-27 15:03:30 GMT)
--------------------------------------------------

Cred ca ar mai merge si "se odihnesc in varfurile copacilor

Claudia Coja
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  francisionatan: de acord cu a doua varianta: se odihnesc..
11 mins

agree  alicip
18 hrs

agree  Florin Ioan Ular
6 days

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se aştern peste crestele copacilor


Explanation:
Eu asa as traduce. :)

alicip
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
se lasă la discreția vârfurilor copacilor


Explanation:
Exista motive pentru care poezia este considerata intraductibila. Ca traducator de poezie experimentat, eu am, in acest moment in minte varianta mea a poemului in cauza, dar ideea de a extrage un fragment si de a-l traduce mot-a-mot e barbara. Doar dupa ce ai rezolvat intregul are sens partea, respectiv acest vers... Chiar daca nu exista rima, exista numeroase asonante, apoi exista un ritm, car trebuie sa fie coerent in intregul poem. Apoi: fiecare cuvant are o incarcatura semantica ce se actualizeaza in acest context, nu e vorba numai de sensul denotativ, ci si de incarcatura metaforica, erotica, a versului. Trebuie sa intelegeti ca si versul meu nu e denotativ, nu ar putea fi ”explicitat” decat scriind un adevarat tratat de stilistica (despre amfibologie si metalepsă, de ex.). In fine, intelegeti ce doriti din acest mic exercitiu - de inteles, ar fi destule...

adami
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

3 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sunt la-ndemâna crestelor copacilor


Explanation:
Varianta mea

crocox
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search